Słoneczne pancakes i frytki z kiełbaską - dla równowagi.

Były dietetyczne frytki ;) więc dziś na wspólny posiłek przygotowałam tradycyjne, tak dla równowagi, pyszne, złociste z kiełbaską, Lubicie?
..ale nie o frytkach pisać będę, bo chciałam wam przedstawić słoneczne, żółte, cukiniowe pancakes, które podałam z w/w frytkami, świeżym szpinakiem i malinowymi pomidorami <3.




Przepis na porcję dla dwóch osób (10 pancakes):
- 1 cała żółta cukinia
- 4 jajka
- 1,5 łyżki mąki pszennej (u mnie typ 650)
- 1,5 łyżki zarodków pszennych
- przyprawy (u mnie curry, czarny i czerwony pieprz, sól)
- masło do smażenia

Wykonanie:
Na małych oczkach tarki ścieramy cukinię i dokładnie odciskamy, lekko solimy i odstawiamy. Po chwili znów odciskamy (cukinia pod wpływem soli puści nadmiar wody). Do cukinii dodajemy mąkę, zarodki, przyprawy i mieszamy. W osobnym naczyniu ubijamy białka z odrobiną soli na sztywną pianę. Dodajemy pianę do masy, dokładnie mieszamy i smażymy na dobrze rozgrzanej patelni na maśle.
Smacznego!





Komentarze

  1. równowaga - niesamowita! ale bym zjadła...

    OdpowiedzUsuń
  2. jak to apetycznie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności! Ja bym zjadła w całości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wyglądają te pancakes z frytkami, tylko ja poproszę bez kiełbaski :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do udziału w konkursie ziemniaczanym : http://edytkagotuje.blogspot.com/2012/09/konkurs-jesienne-smaki-ziemniaki.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty