Dwuskładnikowy placek kokosowy.


Masz do wyboru dwie opcje kup wiórki idź na łatwiznę, kup świeżego kokosa męcz się z nim pół dnia ;). Kupiłam kokosa :D jest pyszny!




Składniki:
- 1 cały świeży kokos
- 3 jajka

Wykonanie: 
 Zacznijmy od rozłupania kokosa, wypijamy wodę kokosową i obieramy go z brązowej skórki, następnie ścieramy go na tarce na drobnych oczkach. Jeśli wybrałaś/łeś opcję wiórek część pierwsza Cię nie dotyczy ;). W misce ubijamy na sztywno białka jaj, dodajemy żółtka miksując dalej lecz niezbyt długo. Wrzucamy wiórki, całość mieszamy i wylewamy na małą blaszkę (22x22cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w tem 170 stopni przez około 20min.
Jeśli chcesz możesz dosłodzić masę, smacznego!


Komentarze

  1. robię podobny placek z tym, że złączam dwa kawałki domowymi przetworami idealnie sprawdza się dżem ananasowy/pomarańczowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna opcja, może spróbuję :)

      Usuń
    2. albo kremem z bialej czekolady przełożyć :) super ten kokos :)

      Usuń
  2. poświęcenie dla smaku! ;)
    wygląda apetycznie. no i zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosa nie jadłam takiego ''świeżego'' - to wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  4. obłęd!! kokosowo <3 super pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko co kokosowe - to wręcz uzależnienie... Świetny pomysł!!! Napewno zrobię u siebie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Swiezy kokos jest pyszny, ale trzeba sie troche nad nim pomeczyc, zeby wyplynela woda i moc delektowac sie jego wspanialym smakiem
    A ciasto na prawde pomyslowe i musialo oblednie ssmakowac :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam! niby takie proste, a jednak jeszcze nigdy na to nie wpadłam :D co prawda dodawałam kokosa do omletu ale nigdy nie robiłam tego w piekarniku... ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że dla Ciebie będzie idealny :) więc do dzieła!!!

      Usuń
  8. Pójdę na łatwiznę i kupię wiórki, nie potrafię otworzyć kokosa :P

    OdpowiedzUsuń
  9. ja to zawsze wolę iść na łatwiznę :D jeszcze nigdy nie próbowałam tego przepisu, a taki prosty! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. OJA! Koniecznie do spróbowania, uwielbiam kokos! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a jeśli wybieram opcje z wiórkami , to ile ich dać na 3 jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze nie wiem ile tak dokładnie, ale myślę że około 200-250g jak dasz więcej będzie bardziej zbite.

      Usuń
  12. Kocham Kokos, dziękuję za przepis :):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny i łatwy przepis, muszę wypróbowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzis znalazłam tez przepis i od razu zrobiłam z wiórkami kokosowymi, dodałam troszeczkę wywaru ze stewi wyszlo przepyszne, do tego mus z jabłek z cynamonem i stewia. REWELACJA Zrobie zapas kokosa i znow zrobie . Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że przepis się przydał :)
      Smacznego. Pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty