Idealna zupa z czerwonej soczewicy.

Długo się przymierzałam, aż wreszcie kupiłam czerwoną soczewicę i pierwszy raz w życiu zrobiłam z niej zupę, zakochałam się, wyszła idealna, gęsta i sycąca, jestem wręcz pewna, że w tą jesień i zimę nie raz jeszcze mnie ogrzeje.
Zupa jest bardzo prosta i szybka.



Przepis na 1 porcję:
Składniki:
- 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
- 1/2 czerwonej papryki
- 1/2 l wody
- duży pomidor
- mała cebula
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżka masła
- przyprawy (maggi, pieprz, sól, papryka słodka w proszku, duuużo bazylii)
- świeża natka pietruszki

Wykonanie:
Zagotowujemy wodę (można użyć bulionu, lub wrzucić 1/4-1/2 kostki rosołowej, ale ja pominęłam, mam mnóstwo innych smaków w zupie), wrzucić soczewicę i na małym ogniu gotować około 5min. następnie wrzucić pomidora pokrojonego w kostkę i jeszcze chwilę gotować, od czasu do czasu mieszając. W między czasie na łyżce masła podsmażyć drobno posiekaną cebulkę i paprykę, następnie dodać do zupy. Zagotować i zdjąć z ognia. Dodać przyprawy i pokrojony czosnek, całość zblendować, podawać posypaną świeżą pietruszką. Można ugotować ziemniaczki lub podać z grzankami, ja zjadłam z tostem.
Smacznego!


Komentarze

  1. Nigdy nie jadłam, ale wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadlam, ale wyglada smacznie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj koniecznie:)ja też długo się zastanawiałam ;) ale jest pyszna :D

      Usuń
  3. Gdzie kupiłaś soczewicę kochana?
    mmmmm zapisuje i koniecznie zrobię na jesienne wieczory!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zwykłym sklepie znalazłam, w dziale ze zdrową żywnością;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty