Pancakes z cukinii bez mąki.

Dawno nie jadłam tak dobrych pancakes, te placuszki są cudowne w tym tygodniu jadłam je już chyba ze trzy razy i właśnie delektując się nimi przed chwilą postanowiłam podzielić się z wami prostym przepisem.


Przepis:
Składniki:
- około 120-140g startej cukinii*
- 1 łycha zarodków pszennych
- 1 bardzo duże jajo
- przyprawy u mnie: curry, pieprz czerwony i czarny, sól
- 1 łyżka masła

Wykonanie:
Cukinię umyć, wyciąć gniazda nasienne, nie obierać, zetrzeć na tarce na drobnych oczkach, potem dokładnie odcisnąć, posolić i odstawić. Potem porządnie jeszcze raz odcisnąć cukinię (pod wpływem soli cukinia ponownie wypuści wodę), dodać zarodki, przyprawy i żółtko jaja, wymieszać i znów na chwilę odstawić. Białko ubić na sztywną pianę z odrobiną soli, następnie dodać do masy i delikatnie, dokładnie wymieszać. Smażyć z obu stron na rozgrzanym tłuszczu. Podawać z dowolnymi dodatkami, u mnie łosoś i pomidorki z cebulką.

*masa cukinii po dwukrotnym odciskaniu

/pancakes z cukinii z łososiem wędzonym do tego pomidory z cebulką i łososiem ;)/







Chciałam wziąć udział w tej akcji i wystartowałam równo z jej początkiem, ale z braku internetu nie dodałam dwóch śniadań, mam zamiar to nadgonić i dodać potrzebną ilość postów śniadaniowych. Placuszki zaliczam do akcji pokaż śniadanie, bo były wczoraj na śniadanie i dziś na drugie śniadanie;)
Będę gonić, czy dogonię zobaczymy :p

Komentarze

  1. Placuszki z cukinii są super, takich z zarodkami pszennymi jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To był eksperyment i impuls, chciałam zrobić z otrębami, ale ich zabrakło, wykorzystałam to co miałam;) Spróbuj są przepyszne.:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bez mąki? Tak jeszcze nie robiłam. Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam cukinię. ;o te placuszki muszą być smaczne, bo mają tak prosty przepis..także tym bardziej. KIedyś jadłam, dawno temu placuszki tego typu z tym, ze z mąką, bardziej tradycyjne. TAKIE na bank spróbuję niebawem, niech tylko zakupię cukinie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię placuszki z cukinii, z dodatkiem ziemniaków między innymi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. sprytne wykorzystanie zarodków zamiast mąki.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty