Razowe knedle z nadzieniem na słodko.

Mimo tego, że jest już tak gorąco ochota na pożywne śniadanie na ciepło nie przemija. Wczoraj dość późno, a raczej w środku nocy naszła mnie ochota na gotowanie. Padło na knedle, dziś rano zostały odgrzane na masełku, posypane cynamonem i do śniadania jak znalazł. Udały się cudownie. Jestem zachwycona, prostota u mnie wygrywa.

dodatek do śniadania:
razowe knedle odsmażane na maśle z cynamonem i nadzieniem  twarogowym z rodzynkami



Przepis (na 10 małych knedli,  jak na zdjęciu) :
- jeden średniej wielkości ziemniak
- szklanka mąki + trochę do podsypania ( użyłam pszennej pełnoziarnistej)
- jajko
- szczypta soli
- łyżka cukru

- 100g twarogu półtłustego
- rodzynki

Wykonanie:
Ziemniak ugotować, ostudzić najlepiej odstawić na dłużej,( mój leżał dzień i noc w lodówce ), rozgnieciony dokładnie wymieszać z mąką, cukrem i solą, wyrobić ciasto. Ewentualnie podsypać jeszcze mąką gdy będzie się za bardzo kleić. W miseczce rozgnieść twaróg i wymieszać z rodzynkami. Brać po kawałku ciasta i formować dość grube kółka na dłoni, brać po łyżeczce farszu i zlepiać, formować kulki. Gotować na małym ogniu około 3 minuty od wypłynięcia, potem zahartować przelewając zimną wodą.
Najlepiej smakują odsmażone na maśle i posypane cynamonem.
Smacznego!!!

Komentarze

  1. Nie pogardziłabym takimi knedelkami *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam bardzo, robiłam pierwszy raz są i proste i pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno spróbuję! od dawna mam ochotę na knedle tylko bardzo nie chciało mi się ich robić. Te są proste i wyglądają na bardzo smaczne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty