Drożdżowe, razowe bułeczki z suszonymi pomidorami ;)

Pierwszy przepis!
Bułeczki.
 Ja sama osobiście uwielbiam ciasto drożdżowe, najczęściej jem je na słodko lecz tym razem jest na " nie słodko", ale do śniadania w sam raz. Te bułeczki robiłam już chyba trzy razy, za każdym wyszły przepyszne.




Przepis ( na 4 sztuki ) :
-dwie szklanki mąki ( ja użyłam pszennej pełnoziarnistej )
-2 łyżki oleju
-1 łyżka suszonych pomidorów w oleju ( razem z tym olejem)
-3/4 szklanki ciepłego mleka
-ok. 15g drożdży
-1 łyżeczka soli

Wykonanie:
Do michy wsypujemy składniki suche, potem dodajemy olej i drożdże rozpuszczone w ciepłym mleku. Wszystko razem mieszamy, wyrabiamy ciasto, następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 1 godz. do 1,5 najlepiej w ciepłe miejsce. Gdy ciasto już wyrośnie dzielimy je na 4 kulki, układamy na blaszce posmarowanej lekko olejem i jeszcze na kilka minut przykrywamy ściereczką, dajemy im podrosnąć. Możemy jeszcze naciąć np. drewnianą łyżką bułki w dowolny sposób. Gotowe bułeczki wstawiamy do nagrzanego piekarnika temp. 225 stopni na około 15 min.( moim tyle wystarczyło). Już tylko studzić i zajadać.
Smacznego!

Bułeczki z kremem czekoladowym i orzechami laskowymi / z masłem i dżemem truskawkowym.

Komentarze

  1. uwielbiam suszone pomidory, ale nigdy nie próbowałam ich w połączeniu z pieczywem, bułeczki muszą byc przepyszne, zapisuję przepis do wypróbowania.

    pozdrawiam, poppy seed :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadza się są przepyszne ;) szczerze powiem, że to był eksperyment i sama wpadłam na pomysł, aby je dodać. Też uwielbiam suszone pomidory. Połączenie rewelacyjne, na pewno powtórzę je jeszcze nie raz.
      Pozdrawiam również.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty