Ciacha krucho-drożdżowe z truskawkami!

Tak, sezon na truskawki rozpoczęty, chyba się jakoś w tym roku spóźniłam. Tak na prawdę jadłam je może ze dwa razy.... koniecznie to trzeba nadrobić, przecież czekamy na nie cały rok i są takie pyszne.
Z pierwszych kupionych truskawek w tym roku powstał pyszny sorbet, który niestety nie został uwieczniony na zdjęciu, ale reszta truskawek została wykorzystana na ciasteczka w dużym rozmiarze ;)


Przepis:
Więc jeśli chodzi o składniki to przyznam szczerze, że ciasto robiłam bardzo "na oko":
- 2 szklanki mąki ( u mnie pszenna pełnoziarnista)
- 1/2 kostki masła lub margaryny ( robiłam też wersję z odpowiednią ilością oleju i wyszły też dobre)
- 4 łyżki cukru
- około 10 dag drożdży i odrobina ciepłego mleka do ich rozpuszczenia
- dowolny aromat wedle uznania

i truskawki ;)

Wykonanie:
Mieszamy wszystkie składniki w misce i zagniatamy ciasto. Potem odstawiamy, ja zostawiłam je na około 40-45 min. Następnie formujemy dowolne kształty ciastek, ja uformowałam bez wycinania dość duże koła z nierównymi brzegami. Na wierzch układamy truskawki ( przygotowałam wcześniej pocięte na ćwiartki i lekko osłodzone). Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 225 stopni i pieczemy około 15 min.
Łatwe, szybkie i smaczne!

 "Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"




Truskawki 2012

Komentarze

  1. cioacha mojego dzieciństwa tylko moja mama wykrawała kółka literatką i sklejała marmoladą śliwkową :D ropływały sie w ustach

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty