Pulpeciki w lekkim sosie koperkowym.


Ciąg dalszy gotowania z mamą ;) Tak z maminego przepisu, bo nie ma to jak pielęgnować domowe   tradycje.


         /pulpeciki w lekkim sosie koperkowym/



Składniki na 2 porcje czyli około 12 małych pulpetów lub 6 dużych:
- 0,5 kg mięsa mielonego ( my wykonałyśmy pulpeciki z biodrówki wieprzowej, którą same mieliłyśmy ręcznie w domu, czyli wiemy co jemy ;) )
- 1 jajko
- duża sucha pszenna bułka
- przyprawy

Sos:
- 1l bulionu mięsno-warzywnego
- koperek
- 3 łychy mąki pszennej
- przyprawy

Wykonanie:
Umyć, oczyścić, zmielić mięso, dodać jajko i wcześniej namoczoną bułkę, doprawić wedle uznania i wszystko dokładnie wymieszać.Formujemy dłońmi zgrabne kuleczki i wrzucamy na gotujący się bulion, który wcześniej przygotowaliśmy. Można również użyć rosołu, świetnie się do tego nadaje. Ugotowane pulpeciki wyjmujemy, w pół szklanki zimnej wody rozrabiamy mąkę i wlewamy do niej kilka łyżek bulionu, mieszamy, potem całość nalewamy do bulionu, dodajemy drobno posiekany koperek i dowolną ilość ulubionych przypraw. Całość zagotowujemy mieszając, potem wkładamy pulpety, ale już nie gotujemy, ewentualnie chwilę by tylko podgrzać. Sos miał być lekki więc nie używamy żadnej śmietany i zasmażki z tłuszczem, z tego przepisu wychodzi bardzo delikatny i pasuje podany zarówno z ziemniakami i kaszą czy ryżem.
Te pulpety to jedno z moich ulubionych mięsnych dań. Gorąco polecam i smacznego :)



Low Carb (Protein High)

Komentarze

  1. Takie domowe przepisy mają swój urok:)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Pulpecików nie jadłam lata, piękne i okrąglutkie, więc trzeba spróbować :)
    Dziękuję za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze to ja też baaardzo dawno nie jadłam, dlatego zrobiłam :)
    Dzięki dziewczyny. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czegoś takiego szukałam. Zdrowiutkie pulpeciki gotowane :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam dzisiaj podobne tylko że ja dodałam jeszcze startą na malutkich oczkach marchewkę oraz pietruszkę suszoną - pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się udały i smakowały.
      Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty