2! placek


/placek otrębowy smażony na maśle, na serku homo, na wytrawnie, z pomidorem, zielonymi oliwkami, cebulą dymką, bazylią i pieprzem ziołowym w środku oraz z jajkiem na twardo, szczypiorkiem, pomidorem i oliwkami na zewnątrz/ zjedzony z sałatą/


Chciało mi się dziś naleśników, ale "nie ma mąki", no to jakieś pancakes, no mówię: "nie ma mąki", no nic to wymyśliłam, że zrobię jakieś placuszki na otrębach i na serku homogenizowanym. Lecz mimo wszystko one bez tej mąki jakoś nie chcą się obracać, rozwalają, więc eksperymentalnie wyszło coś innego co i tak bardzo mnie zadowoliło.

Przepis na jeden placek jak na zdjęciu:
- 3 kopiaste łychy otrębów (u mnie owsiane)
- około 100g serka homo naturalnego (no może trochę więcej)
- 2 jajka
- łyżka masła
- dymka
- szczypiorek
- pół pomidora
- oliwki
- przyprawy (u mnie pieprz ziołowy i bazylia)

Wykonanie:
Drobno posiekać szczypiorek i dymkę, z pomidora usunąć gniazdo nasienne ( potem użyłam je do położenia na wierzchu, do środka placka się nie nadaje, bo jest zbyt wodniste), wbić jedno jako, wymieszać. Następnie dodać serek homogenizowany i otręby i dokładnie wszystko wymieszać. Rozgrzać patelnię, rozpuścić na niej masło i wylać całą masę, ja przykryłam na chwilę dużą pokrywką. Gdy spód się zetnie obróć go na drugą stronę, smażyć jeszcze chwilę. Podawać ciepły z dodatkowym jajkiem ugotowanym w między czasie na twardo, szczypiorkiem i oliwkami lub innymi dowolnymi dodatkami.





Naleśnikowa Sobota 2 Kuchnia pełna ziarna 2012

Komentarze

  1. Wspaniałe przepisy, będę się inspirować :D pozdrawiam czekoladowo!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    aby oddać Twój przepis do akcji "sesja" w tytule musi być nazwa potrawy

    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że placuszek - samo zdrowie !!! Musi być dobry !!! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Eksperymenty zawsze są dobre;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jajkooo i te oliwki mrrr <3 porywam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty