Kapusta z grochem czy groch z kapustą?

Chyba nie "na czasie", ale pierwszy raz w życiu jadłam to danie w te wakacje i dość nie dawno jeszcze raz. Ale oba były przygotowane ze świeżej kapusty, a tradycyjnie...... jest to danie typowo Wigilijne, postne, robione z kiszonej kapusty. Zakupiłam ostatnio, chyba nadmiar, bo nie byłam w stanie zjeść, a bałam się, ze się zmarnuje, i oto pomysł na kiszoną kapustę, wyszło pysznie:)


Przepis na porcję dla jednej osoby ;P :
- około 1/2 szklanki grochu
- ok. 300g kiszonej kapusty
- duża cebula
- przyprawy ( u mnie: pieprz czarny i czerwony, sól, czosnek)
- olej do smażenia

Wykonanie:
Groch namaczamy na noc w wodzie. Następnego dnia gotujemy do miękkości, odlewamy wodę odstawiamy. Kiszoną kapustę płuczemy jeśli jest dla nas zbyt kwaśna (ja nie płukałam), kroimy na drobniejsze nitki, podlewamy lekko wodą i gotujemy, można na tym etapie dodać już przyprawy. W między czasie kroimy cebulkę i przesmażamy na oleju, następnie dodajemy cebulę i groch do kapusty i dusimy/gotujemy jeszcze do uzyskania odpowiedniej dla nas konsystencji. Gotowe!
Ja jadłam dodatkowo odsmażane, ponieważ takie najbardziej lubię. Czyli: już gotową kapustę z grochem wrzucamy na mocno rozgrzany tłuszcz i chwilę przysmażamy. PYCHA! Polecam, a sam żałuję, że dopiero odnalazłam taki smak!





Świat kapusty

Komentarze

  1. A ja grochu z kapustą nigdy nie jadłam :D pysznie wygląda, szkoda, że mi nie wolno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest to bardzo stare danie i to jest kapusta z grochem,tak jak z grzybami-baza to kapusta-groch dodatek...

      Usuń
  2. Oto jest pytanie!:)
    Ja również nie miałam okazji spróbować takiego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam kapuste z grzybami <3 chociaż z grochem tez nie pogardze

    OdpowiedzUsuń
  4. W kieleckiem dodaje się jeszcze trochę gotowanych ziemniaków i skwarki ze świeżej słoninki, takie miękkie. Po ugotowaniu kapusty z grochem, dolewa sie tłuszcz ze skwarkami i dodaje ziemniaki. Pałą się ugniata i można jeść. Najlepszy jest w następne dni wrzucone na patelnię z tłuszczem, żona lubi z podsmażonymi kawałeczkami (wielkości skwarków) kiełbasy. Palce lizać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam nie dawno taką odsmażaną wersję z ziemniakami, masz rację palce lizać :)
      Gdy robiłam tą wersję z przepisu który podaję jeszcze nie znałam opcji z ziemniakami, jest wiele lepsza!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty