Czekoladowe ciasto z bananem i BURAKAMI.

To był skok na głęboką wodę, nie jadłam i nie robiłam nigdy ciast z warzywami, marchewkowe, cukiniowe, dyniowe, tak znane i ostatnio popularne ciasta, ja od razu wypróbowałam buraka. Sprawdził się niesamowicie dobrze, wcale, ale to wcale nie czuć go w cieście, nawet ja wiedząc, że tam jest próbowałam odnaleźć ten buraczkowy smak, nie ma, po prostu go nie ma, a osoba, która nie wie co jest w cieście w życiu się nie domyśli o jego obecności.
Przepyszne, słodziutkie i bardzo czekoladowe, polecam! Sama nie spodziewałam się tak wyśmienitego efektu:)



Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej razowej ( typ 2000)
- 1/6 szklanki zarodków pszennych
- 1/6 szklanki otrębów owsianych
- 1/2 szklanki mleka
- 35-40g masła
- 2 czerwone buraki średniej wielkości
- 1 duży dojrzały banan
- 2 duże jaja ( żółtka i białka oddzielnie+odrobina soli do ubicia białek)
- 5 dużych łyżek (łych) gorzkiego naturalnego kakao
- 2 łyżki płynnego miodu
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody
- 1 łyżeczka cynamonu ( dodałam świeżo starty)

Wykonanie:
Buraki w skórkach ugotować do miękkości, ostudzić, obrać i zetrzeć na drobnej tarce. W dużej misce wymieszać mąkę, zarodki, otręby, proszek do pieczenia, sodę, cynamon i 3 łyżki kakao. W małym rondelku na małym gazie rozpuścić masło, dodać 2 łyżki kakao i dobrze wymieszać, zdjąć z ognia dodać miód i dwa żółtka, dokładnie dość szybko wymieszać. Powstałą masę dodać do miski ze suchymi składnikami, wrzucić dość grubo pokrojonego banana, starte buraki, wlać mleko i wszystko razem dokładnie wymieszać. Białka ubić z odrobiną soli na sztywną pianę i delikatnie, dokładnie wmieszać w masę, przelać do formy i piecz około 40-45min. w tem 180 stopni.
Oczywiście wedle uznania można dodać więcej różnego rodzaju słodzidła, mi wystarczyła taka ilość+ banan i buraki nadają przepyszną słodycz.
Można zrobić dodatkową dowolną polewę lub złożyć na pół (ja na zdjęciu poniżej) i przełożyć dowolnym kremem lub dżemem, świetnie sprawdzą się tu powidła śliwkowe.



Komentarze

  1. Użycie warzyw w cieście też mnie zawsze zaskakuje. :) Szczególnie ta niewyczuwalność ich smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zaskoczona i po tym udanym eksperymencie, wiem, że muszę zrobić jeszcze dyniowe, cukiniowe i marchewkowe:D

      Usuń
  2. Burak w cieście - to naprawdę zaskakujące. Pewnie ma wpływ na kolor, a nie na smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto bardzo czekoladowe, więc dominuje kakao, gdyby był sam burak pewnie byłoby czerwone i już nie takie smaczne;)

      Usuń
  3. podoba mi się kolor-intensywny :)
    Ale burak?! Wow.. Zaszalałaś, ciekawi mnie jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciasto :) Jestem jak najbardziej pozytywna do wszelkich warzywnych wypieków, więc spodziewaj się na dniach relacji z testowania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz proszę czy się udało i czy smakowało:)

      Usuń
  5. łał z burakiem nie próbowałam :D świetny pomysł! muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. już ją wykasowałam...tylko byłam w szoku kiedy dowiedziałam się że moje zapotrzebowanie to 1600kcal mam wrażenie że wiem więcej niż ona;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z burakami? W pierwszej chwili myslałam, ze mi się coś w oczach pomerdało :) Wygląda rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie ma żadnego posmaku buraka? niesamowite! będę musiała spróbowac na własnej skórze:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wspominałam wcale go nie czuć, w razie potrzeby można jedynie użyć więcej słodzidła, bo u mnie jest mało, zależy co kto lubi:)

      Usuń
  9. I nawet wcale go nie widać! Można kogoś zaskoczyć tą wiadomością ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie ciasto! Jeszcze kiedyś jadłam marchew,burak,bakalieeee taki jakby keks-tylko nijak nie umiem zdobyć przepisu ;<
    Uwielbiam takie zdrowe wynalazki!

    OdpowiedzUsuń
  11. Po prostu nikt się nie chce odezwać żeby nie stracić komcia?
    Mam takie wrażenie. Że wszyscy się bawią by dostać komentarz lub myślą: Co tam niech stracę! No właśnie a gdy dostajesz 5nominacji czy 4 to masz odpowiedzieć na 40 niezbyt lotnych pytań. Przy pytaniu 20 trafia Cię już coś, a przy 30 są to nerwy pt: łomatkoooo i co jeszcze mam napisać? numer stanika? buta? ostatni nieudany seks? może to co robiłam po pijaku? A na niektóe pytanie nie wiem jak odpowiedzieć. Na niektóe nie mam zdania. A na niektóre nie chcę bo to moja prywatna sfera o której gadać nie chc. Tym bardziej że w kolejnych tagach pytania się powtarzają. I taka niepewność. Bo z jednej strony bardzo Was moje wszystkie mordki lubię i blogerki i nie chcę urazić z drugiej blogowanie ma być frajdą. Nikogo nominować nie chcę bo wiem,że czasami pozorne pytanie potrafi przyprawić o smutek. To nieświadome. To przezycia z kiedyś tak wpływają ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. super , to smaczny i zdrowy wypiek ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z dynią, cukinią i marchewkami, a nawet fasolą robiłam, ale nie z burakiem. Pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda pysznie. Burak tworzy piękny duet z czekoladą :) Zdrowo i pysznie! Taką kuchnię uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. ja jak narazie robiłam tylko z marchewką, z fasolą. nad burakiem się zastanawiam już dobry rok zawsze w rezultacie o nim zapominam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Raz zrobiłam buraczowe i... znajomym smakowało ale dla mnie smak buraka był zbyt intensywny jednak i przebijał się mocno przez kakao, którego i tak dałam sporą ilość... Może właśnie z bananem byłby dobrym duetem? Muszę jeszcze jedną podjąć próbę :) Pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty