Cebulowe placuszki z sosem czosnkowym i żółtym serem.

Lubię czasem na "nie słodko", On też.
Smażona, przyrumieniona cebulka w plackach, sos czosnkowy i ciągnący się żółty ser, na podwieczorek?



Przepis na jedną porcję(jak na zdjęciu)
Składniki:
na placki:
-1 jajko
- 3 kopiaste łyżki mąki(u mnie pszenna)
- trochę wody
- dużo przypraw (u mnie kurkuma, curry, gram masala, pieprz itp.)
- 1 średnia cebula
-olej do smażenia
na sos:
- czosnek
- cebula
- jogurt naturalny
-majonez
- przyprawy
dodatkowo:
- kilka plastrów sera żółtego
Wykonanie:
Wbijamy jajko do miseczki, roztrzepujemy widelcem, dodajemy mąkę i wszystkie przyprawy, następnie mieszamy dolewając wodę, aż do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.
Na rozgrzanym oleju smażymy na złoto drobno pokrojoną cebulkę, zdejmujemy z ognia i cebulkę wrzucamy do masy, dokładnie mieszamy i na niewielkiej ilości oleju smażymy placki z dwóch stron, ok.1-1,5 łyżki ciasta na jeden placek.
W między czasie lub wcześniej przygotowujemy sos. Nie podaję dokładnych proporcji ponieważ sos jest tylko dodatkiem do placków, a u nas był zrobiony w większej ilości. Ogólnie blendujemy jogurt naturalny z majonezem, czosnkiem, cebulą i przyprawami, gotowym sosem polewamy placki. Muszę zaznaczyć, że sos został wykonany przez mojego Kochanego N. :* Na koniec dekorujemy żółtym serem, który po chwili super się nam ciąąąąągnie. Pycha! Smacznego:)

Komentarze

  1. Super proste i smaczne na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten ciągnący ser...mmmm...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój to często lubi na nie słodko:) Takie placuszki muszą być ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  4. też bym zjadła..:) musiało być dobreee ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym jeszcze ketchupu walnęła albo sosik włoski :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie placki bardzo lubię, jednak od kiedy nie powinnam jeść cebuli (czasem jednak to robię, tylko tyci, tyci :P), trochę jestem zmartwiona, gdy przeglądam zdjęcia takich pyszności, a tym bardziej gdy ktoś wcina je w moim towarzystwie :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Też lubię czasem nie na słodko :) Sos czosnkowy, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wypróbowałam przepis. Są przepyszne! Pozmieniałam co nieco w przyprawach. Pojawiły się na mym blogu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty