Żurawina wielkoowocowa w kokosowo - marchewkowo - daktylowo - bananowym cieście.


Żurawina wielkoowocowa, dużo większa i słodsza, hm..raczej mniej kwaśna od tej małej pospolitej. Bardzo zdrowa i niestety niedoceniana, ma właściwości prozdrowotne, a my wolimy łykać suplementy z wyciągiem z żurawiny zamiast zjeść garść świeżej czy suszonej. Od dawien dawna stosowana jest w leczeniu chorób nerek i pęcherza moczowego. Jagody żurawiny zawierają cytryniany, które pozwalają zapobiegać w powstawaniu kamieni nerkowych lub gdy takie już są mogą je rozpuszczać. Żurawina działa świetnie również na zęby i dziąsła oraz służy i pomaga kobietom podczas menopauzy. Ma mnóstwo witaminy C, B1, B2 oraz wapń, fosfor, miedź, jod, garbniki, taniny i kawasy cytrynowy i jabłkowy.
W cieście są również daktyle i banan o których więcej pisałam tu.
O marchewce chyba nie muszę pisać :P

Ale przejdźmy do rzeczy, właśnie zjadłam porcję tego ciacha i cóż napiszę, że jest genialne, słodziutkie, bardzo mimo braku nawet grama cukru, w pewnym momentach łamie je kwaskowa żurawina. Przepyszne, bardzo polecam!!!






Przepis na małą blaszkę 22x22cm
Składniki:
- 1 szklanka mąki (użyłam mieszanki mąki żytniej i pszennej pełnoziarnistej)
- 2 szklanki startej na drobnych oczkach marchewki
- 1 szklanka wiórków kokosowych
- 2 jaja
- duża garść czyli ok. 10szt. suszonych, drylowanych daktyli
- 1 duży dojrzały banan
- 5 sporych garści żurawiny wielkoowocowej (ok.200g)
- 1 łyżeczka sody

Wykonanie:
Daktyle namaczamy w niewielkiej ilości ciepłej wody. W dużej misce mieszamy marchewkę, jajka i pokrojone drobno daktyle. W osobnym naczyniu łączymy mąkę, sodę i wiórki kokosowe. Dodajemy suche składniki do miski oraz wodę z moczenia daktyli i wszystko razem mieszamy. Następnie dodajemy pokrojonego na małe kawałki banana i żurawinę, delikatnie mieszamy całość, wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, wierzch można dodatkowo ozdobić żurawiną. Pieczemy około 35min. w tem 180 stopni i kolejne 10min. w 150 stopniach, do tzw. suchego patyczka.
Smacznego :)




"Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"


Zdrowe słodkości Akcja ŻURAWINOWA! Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013

Komentarze

  1. marchewka, kokos i banany- już lubię to ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też oddałam me serce żurawinie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I dokładkę można wziąć bez wyrzutów sumienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super, lubię taki miks smaków

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam;) Niedawno miałam świeżą w domu i nie miałam pomysłu co z nią zrobić, bo wszędzie tylko suszona:) Ale zmiksowałam z cukrem i dodawaliśmy do herbaty;)

    OdpowiedzUsuń
  6. owocowo kolorowy zawrót głowy w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrowienia z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty