Zdrowe ciasto dyniowe.


Ciasto/chlebek dyniowy, różnie się je nazywa, typowego bananowego jeszcze nie robiłam, zwykły dyniowy owszem, ale dziś przedstawiam wersję ulepszoną.
Kakaowy spód czy kakaowy wierzch, nie mogłam się zdecydować, ale wybrałam wierzch u was może być inaczej. Dodatkowo nie jest zbyt wyrośnięty, a to dla tego, że nie dodałam żadnego spulchniacza, sodę lub/i proszek do pieczenia ominęłam bo dopiero w trakcie pieczenia zauważyłam ich brak ;) i tak wyszedł pyszny!




Składniki:
- 1 szklanka dyniowego pure*
- 1 szklanka płatków orkiszowych
- 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 2 łyżki mielonego siemienia lnianego
- 2 jajka
- 4 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 łyżka naturalnego gorzkiego kakao
- 2 duże garście rodzynek
- 2 duże garście suszonej żurawiny
- 1,5 łyżeczki stewii
- przyprawy kardamon i cynamon
- + 1 łyżeczka sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia ;)

Wykonanie:
* Zacznę od dyniowego pure które zrobiłam z pieczonej dyni. Należy pociąć ja na mniejsze kawałki i piec w 200 stopniach, aż będzie miękka, następnie zblendować wraz z cynamonem i kardamonem na gładko.
W dużej misce łączymy dyniowe pure (ostudzone całkowicie) z płatkami i jajkami. Odstawiamy na kilka minut by płatki napęczniały (u mnie około 30min.).  Następnie dodajemy mąkę, siemię lniane, 3 łyżki jogurtu i wszystko razem mieszamy. Dalej wrzucamy sparzone i posiekane rodzynki i żurawinę, stewie i proszek do pieczenia. Wszystko razem dokładnie mieszamy i wkładamy do keksówki zostawiając w misce około 3 porządne łychy ciasta. Do masy która nam została dodajemy łyżkę kakao i jogurtu naturalnego i wykładamy ją na wierzch ciasta. Pieczemy w tem.180 stopni około 45min. Smacznego :)




Komentarze

  1. dynie mam więc może zrobię

    OdpowiedzUsuń
  2. jak w smaku jest dobrze to mi tam wygląda nie przeszkadza ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Żeby tak wszystkie ciasta były zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ciasta z dodatkiem dyni! I zdrowe, i pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. gdybym tylko jeszcze miała dynie to od razu bym jakieś ciacho upiekła... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba przekonam się do dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis :) I chyba bardzo zdrowy, choć mnie do tej pory na prawdę z dyniowych ciast smakowało tylko drożdżowe z brzoskwiniami.

    OdpowiedzUsuń
  9. przepis zmodyfikuje pod siebie (bez cukru nabiału i glutenu) i na pewno zrobię :)

    Zapraszam do mnie na bloga i do obserwowania , odwdzięczę się tym samym oczywiście www.zdrowawiedza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz gdzieś cukier w przepisie?
      Poza tym nabiał i gluten mi nie szkodzą dlatego z nich korzystam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty