66! Pieczona owsianka (orkiszanka) z dynią i żurawiną.





Składniki:
- 50g (5łyżek) dowolnych płatków (ja użyłam orkiszowych)
- 1 łyżka siemienia lnianego
- 1 jajko
- 3-4 łyżki jogurtu naturalnego
- 6 łyżek startej na małych oczkach dyni
- małe pudełeczko żurawiny wielkoowocowej
- szczypta sody
- przyprawy  (kardamon i cynamon)
- masło

Wykonanie:
Płatki i siemię lniane zalałam na noc niewielką ilością wody. Rano nadmiar wody odlałam, a płatki wymieszałam z jajkiem rozbełtanym z szczyptą sody, dodałam dynię wymieszaną z cynamonem i kardamonem, następnie jogurt i wszystko dokładnie wymieszałam. Do wysmarowanego masłem naczynka wlałam masę, na wierzch ułożyłam żurawinę i dodatkowe wiórki masła, piekłam 30min. w 180 stopniach. Smacznego :)



"Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"


Akcja ŻURAWINOWA!

Komentarze

  1. Lubię owsianki ale trochę dużo tej żurawiny - chyba byłaby dla mnie zbyt słodka. Dziękuję za udział w akcji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam świeżej żurawiny, było raczej dość kwaskowo ;)

      Usuń
  2. Wyglada bardzo smakowicie, duzo zdrowych dodatkow - to cos dla mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Owsianki nigdy nie jadłam, ale żurawiną uwielbiam w połączeniu z innymi składnikami. Sama jest dla mnie zbyt kwaśna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie! Jestem ciekawa smaku Twojej owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Małgosiu - owsiankq wygląda smakowicie :). Z przyjemnością bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowny przepis!!!
    żurawina + dynia = rewelacyjne połączenie <3
    oj aż chce się tu wracać po więcej!!!
    dodajemy do obserwowanych a w wolnej chwili zapraszamy do nas ;)

    Alicja i Magda

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty