65! Jaglanka nie zwyczajna.



Niby kasza na mleku, taki banał, ale dodatki sprawiają cuda.

/kasza jaglana na mleku z jajkiem i dyniowym musem/



Przepis na jedną porcję:
Składniki:
- 5 łyżek kaszy jaglanej
- mleko
- kilka niewielkich kawałków dyni
- 1 jajko
- przyprawy (kardamon i cynamon)

Wykonanie:
Na początek prażymy suchą kaszę jaglaną na patelni, często mieszając do momentu, aż zacznie ładnie pachnieć. Następnie na sitku przelewamy ją wrzątkiem by pozbyć się goryczki i gotujemy na mleku pod przykryciem na bardzo malutkim gazie, kaszy nie mieszamy, ewentualnie dolewamy mleko.
W między czasie przygotowujemy mus, kilka kawałków dyni umytych i pokrojonych obsypujemy cynamonem i kardamonem, pieczemy w 200 stopniach do miękkości i blendujemy na gładką masę.
Zarówno mus jak i kaszę przygotowałam poprzedniego dnia, na noc schowałam do lodówki.
Rano do kaszy dolałam nie wielką ilość mleka i podgrzałam, gdy była już ciepła zdjęłam z gazu wbiłam jajko i postawiłam znów na malutkim ogniu energicznie mieszając, na koniec dodałam dyniowy mus i jeszcze chwilę podgotowałam wszystko razem.
Bardzo rozgrzewające, bardzo sycące, polecam :)

Komentarze

  1. Nie jadam takiej kaszy, ale chyba zacznę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasza jaglana z dynią to jest to! Ostatnio jem aż za często ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie śniadania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja z dynią nie jadłam :)... wszystko przede mną :) Wygląda bardzo smakowicie. To co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zwyczajna bo smaczna ;D

    Wiesz nie wiedziałam, ze Primavika produkuje masło orzechowe chrunchy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nazwałabym je typowo masłem crunchy ;) ale ma małe kawałeczki orzechów :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty