Dietetyczne ciasto marchewkowe (moja wersja).


Przepisów i sposobów na ciasta marchewkowe w internecie jest mnóstwo, ja wymyśliłam swoją ulubioną zdrową wersję, piekłam te ciacho już trzeci raz z rządu i na pewno jeszcze upiekę ;)
Zdjęcia może i nie są najpiękniejsze, ale kolejny dzień bez odrobiny promieni słonecznych daje o sobie znać i coraz milej jest spędzać czas przy ciepłym piekarniku niż na zewnątrz.
A teraz zapraszam na pysznego marchewkowca.




 Przepis na małą blaszkę 22x22cm
Składniki:
- 1 szklanka mąki (użyłam mieszanki mąki żytniej i pszennej pełnoziarnistej)
- 2 szklanki startej na drobnych oczkach marchewki
- 1 szklanka wiórków kokosowych
- 2 jaja
- duża garść czyli ok. 10szt. suszonych, drylowanych daktyli
- 1 duży dojrzały banan
- 2-3 garście suszonej żurawiny
- 1 łyżeczka sody

Wykonanie:
Daktyle namaczamy w niewielkiej ilości ciepłej wody. W dużej misce mieszamy marchewkę, jajka i pokrojone drobno daktyle. W osobnym naczyniu łączymy mąkę, sodę i wiórki kokosowe. Dodajemy suche składniki do miski oraz wodę z moczenia daktyli i wszystko razem mieszamy. Następnie dodajemy pokrojonego na małe kawałki banana i żurawinę, delikatnie mieszamy całość, wykładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 35min. w tem 180 stopni i kolejne 10min. w 150 stopniach, do tzw. suchego patyczka.
Smacznego :)



Komentarze

  1. Marchewkowego jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobię,kiedyś na pewno zrobię! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam swoją wersję ale i Twoja mi się podoba ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. O, chętnie przygotuję ; ) Zapowiada się bardzo fajnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. strasznie lubię marchewkowe. a tu takie fajne, zdrowe! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty