Owocowa słodka zebra.



Wyszła bardzo słodka mimo braku cukru. Już od dawna miałam ochotę upiec dwukolorowe ciasto, zwykle znane pod nazwą zebra bub tygrysek oczywiście w zdrowej wersji ;). W lodówce natomiast leżało kilka gruszek z którymi po prostu musiałam szybko coś zrobić i ten wielki samotny banan, nie było wyjścia.
Słodycz banana i gruszek, dodatek stewii i pasty waniliowej, mm...




Przepis na małą blaszkę 22x22
Składniki:
- 1 czubata szklanka mąki (użyłam pół na pół żytniej i pszennej pełnoziarnistej)
- 2 jajka
- 1/2 szklanki mleka
- 2 średnie gruszki (użyłam mocno dojrzałych Klaps, na zdjęciu Konferencje ;))
- 1 duży dojrzały banan
- 1 łyżeczka stewii
- 2 łyżeczki gorzkiego naturalnego kakao
- 1 łyżeczka pasty waniliowej 
- 1 łyżeczka sody

Wykonanie: 
W misce roztrzepujemy jajka i mleko. W osobnym naczyniu łączymy mąkę z sodą i dodajemy do miski, mieszamy. Masę dzielimy na dwie części do osobnych naczyń. Do pierwszej masy jasnej dodajemy pokrojonego na malutkie kawałki lub kompletnie rozgniecionego banana i pastę z wanilii, mieszamy. Do drugiej masy dodajemy kakao i stewię, również mieszamy. Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wykładamy część ciemnej masy, na nią układamy plasterki pokrojonych gruszek, potem wylewamy część masy jasnej, znów gruszki, następnie ciemna masa, gruszki itd. do wyczerpania składników. Na samym wierzchu układamy jeszcze plastry gruszki. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni i pieczemy około 40min., jeśli jest potrzeba dopiekamy jeszcze około 10min. w 150 stopniach.
Smacznego :)







"Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"

Komentarze

  1. Wspaniała :) Nie pomyślałam by do zebry dodać owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam ale wygląda smacznie ! A jeszcze dodatek owoców to juz na pewno niebo w gębie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Z owocami musiała być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wymysliłaś to ciasto, lubię takie zdrowsze wersje klasyków

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie. Przepis koniecznie do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja zebra wygląda fantastycznie. Koniecznie muszę przetestować. Mam w domu tyle gruszek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nic tylko jak wrócę do domu muszę upichcić

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja spróbuję Twojego przepisu na najbliższe święta! Wygląda genialnie

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny pomysł, przydało by mi się takie szybkie co nie co:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bym i bez stewii zrobiła-dojrzałe gruszki i banan są i tak słodkie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tu się nawet z Tobą zgodzę, gruszki były straaaaaaaaaaasznie słodkie, do tego ten banan :) W tym wypieku stewia nie jest wcale wyczuwalna.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty