Ciasto z jagodami i cukinią, bez glutenu i bez cukru.


Eksperyment<3 cudowny eksperyment, z cukinią piekłam wiele razy zazwyczaj ciasta czekoladowe, ale z jagodami to mój pierwszy raz;) muszę go koniecznie powtórzyć jeszcze w tym sezonie, choć jagody się już kończą.





Niestety przepis będzie "mniej więcej", bo to ciasto robiłam bardzo "na oko"
Składniki:(mała blaszka 22x22)
- 2 średnie żółte cukinie
- 1 jajko
- 1 szklanka mąki gryczanej (można użyć dowolnej)
- 3-4 łyżki masła sklarowanego (może być zwykłe)
- 4 łyżki mleka=bardzo rzadkiego jogurtu
- 1 łyżeczka sody
- 1 łyżeczka stewi
- jagody

Wykonanie:
Jajko zmiksować z rozpuszczonym masłem, dodać startą na tarce na małych oczkach cukinię (należy usunąć gniazdo nasienne i twarde końce oraz porządnie ją odcisnąć). W osobnym naczyniu łączymy mąkę, sodę i stewię i dodajemy do masy. Wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy mleko=jogurt i na koniec wrzucamy przebrane i osuszone jagody i delikatnie mieszamy całość, wykładamy do blaszki wysmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Wierz posypalam jeszcze dodatkowo jagodami. Pieczemy około 45min. w tem 180 stopni.





"Sprawdzone miejsce z sadzonkami roślin owocowych www.naszekrzewy.pl"



Komentarze

  1. mniam! Uwielbiam takie mokre ciasta <3

    OdpowiedzUsuń
  2. dodaj do cukiniowej akcji! żeby wiele osób mogło spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejny twój pyszny przepis na zdrowe ciacho -super ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eeee, kolejne ciastopodobne coś...
    W sumie jak komu, mnie akurat by było szkoda jagód i cukinii na taki wypiek... :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest "ciastopodobne coś" tylko to jest ciasto. Mnie nie było szkoda ani jagód, ani cukinii bo wypiekł wyszedł idealny.

      Usuń
  5. Ja tam zaś jestem za tym,by to opatentować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam cukinie, ale jeszcze nigdy nie dodawałam jej do ciasta;p czas to zmienić;) ale póki co wyślij mi kawałeczek <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie takie ciasto to nowość, chętnie przetestuję;)

    OdpowiedzUsuń
  8. smacznie wygląda, chyba spróbuję zrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. bez glutenu i bez cukru? cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak są jagody to musze spróbować ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam jeszcze cukinię w lodówce, więc może takie ciacho jutro będzie:))

    OdpowiedzUsuń
  12. jagody... moja miłość

    zapraszam an rozdanie kulinarne do mnie- może Cie zainteresuje!

    OdpowiedzUsuń
  13. ...a ja dziś kupiłam chyba już ostatnie jagody i zjedliśmy z naleśnikami:( ale tez pyszne były:)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny przepis! znając siebie zjadłabym od razu połowę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty