Bardzo szybka i smaczna pizza na cieście bez drożdży.


Trochę mnie nie było, no cóż co mam na swoje usprawiedliwienie? wakacje...ostatnie podrygi bo już od poniedziałku ruszam z przygotowaniami do sesji...

A dziś obiadowo bardzo szybka pizza, mój Ukochany męczył mnie już od dłuższego czasu bym zrobiła domową pizzę, ostatnio w lodówce zagościła przepyszna, bardzo dobra jakościowo kiełbaska z nad morza (ktoś z was był na Jarmarku Dominikańskim?) , jej obecność to idealna pora na pizzę.
Więc ;)




Przepis na małą blaszkę 22cmx22cm dla dwojga lub jedna porcja dla bardzo głodnego mężczyzny ;) 
Składniki:
ciasto:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,6 szklanki mleka
- 0,2 szklanki oleju
wierzch:
tu dowoloność, czyli kto co lubi u nas:
- domowy sos pomidorowy z bazylią
- średnia cebula
- duży pomidor
- kawałek kiełbaski
- dojrzewający, twardy ser gouda

Wykonanie: 
W misce mieszamy mąkę i proszek do pieczenia, do szklanki wlewamy mleko i olej i dolewamy do miski, mieszamy dokładnie i wykładamy na blaszkę wysmarowaną tłuszczem lub wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika na 15min. w tem. 180 stopni, nie wyłączamy piekarnika ale wyjmujemy na chwilę ciasto układamy dodatki, oprócz sera i wkładamy do piekarnika na ok. 30 min w tem.200 stopni , pod koniec pieczenia posypujemy obwicie serem, smacznego :D

Komentarze

  1. Ubolewam, ale na Jarmarku Dominikańskim nigdy nie byłam.
    Ale pizzę bez drożdży też robię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie są najpyszniejsze :) również byłam na tym Jarmarku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od pizzy bez drożdży zaczynałam ale odkąd ogarnełam dokładnie o co chodzi w cieście drożdżowym :D Jak dla mnie jest to troche za ciężkie ciasto i jak już mam robić pizze to wolę pomęczyć się z wyrabianiem ciasta drożdżowego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę ciasto drożdżowe :D ale to była taka ekspresowa wersja :P

      Usuń
  4. Mniam:-) domowa pizza najlepsza na świecie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na ciasto... Kiedyś robiłam podobne ale na wodzie i mi nie smakowało... To z pewnością jest lepsze ;D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty