63! Pyszna, zdrowa śniadaniowa frittata z kaszą jaglaną, cukinią i marchewką.


To śniadanie zaplanowałam już wczoraj, a taki mały eksperyment, wyszło pysznie :)

/frittata z dwóch jaj z kaszą jaglaną, cukinią, marchewką i cebulką/



Przepis na 1 porcję (jak na zdjęciu):
Składniki:
- 2 jajka
- 25g kaszy jaglanej (spokojnie można dać więcej, dałam tylko tyle bo robiłam to danie na próbę)
- 1 mała marchewka
- 1 średnia cukinia
- 1 mała młoda cebulka
- 1 ząbek czosnku
- ulubione przyprawy

Wykonanie:
Kaszę jaglaną gotujemy na sypko (jest to dość trudne ;), ale jeśli się nie uda myślę, że z gęstą też wyjdzie), ja ugotowałam kaszę dzień wcześniej. Na tarce na dużych oczkach ścieramy cukinię, marchewkę i dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, lub też  po prostu straty na tarce. Następnie dodajemy jajka, przyprawy i całość mieszamy, na koniec wrzucamy ostudzoną kaszę i jeszcze raz mieszamy, wykładamy do formy i na wierzchu układamy krążki cebulki, całość pieczemy przez około 30min. w tem. 180 stopni w formie silikonowej lub w zwykłej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Najlepiej smakuje na ciepło z sosem czosnkowym :)


Komentarze

  1. Ciekawy przepis,oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się takie wykorzystanie kaszy :)
    a połaczenie cukini z marchewką uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis- inspirujący:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak wypasiona i kaloryczna pizza :D niezła zmyłka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda to taka mała alternatywa dla pizzy, frittatę też można jeść "z ręki" jak pizzę :)

      Usuń
  5. http://dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com/2013/06/frittata-z-marchewka-i-cukinia.html

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo moje jutrzejsze śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam jeszcze o tym daniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. hmm jak udaje Ci sie wtakiej formie ja zrobic.Mnie zawsze sie rozlayuje-ale robie bez jajka poprostu mieszkam kasze z podduszona cukinia i cbeula i do formy.Niestety cal sie rozlatuje,robi sie breja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozlatuje się dlatego że robisz bez jajka. Jajko wiąże całość dlatego moja zachowuje formę jak na zdjęciu :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty