Moje pierwsze sernikobrownie, mega zdrowe!



Wreszcie się zdecydowałam na to ciasto, miałam zamiar zrobić je już dawno. Zaczęłam więc od modyfikacji by było zdrowe, pyszne i by nie było bombą kaloryczną, udało się, nawet nie spodziewałam się tak pysznego efektu.




Przepis na małą blaszkę 22x22cm
Składniki:
ciasto:
- 1 szklanka mąki (u mnie pół na pół pszenna pełnoziarnista i gryczana)
- 1 jajko
- 1/3 szklanki mleka
- 20g masła
- 2 łyżki naturalnego kakao
- 1 łyżeczka stewi
- 1 łyżeczka sody
masa serowa:
- 1/2 kg sera (użyłam śmietankowego Presinedta)
- 1/3 szklanki mleka (jeśli używacie ser sernikowy lub taki jak ja należy mleko pominąć, gdy używamy zwykłego białego twarogu należy dodać ilość zależną od tego jak bardzo jest on suchy i zbity)
- 1 łyżka stewi
- 1 jajko  (następnym razem dam dwa i tak też polecam)

Proporcje można zmieniać, więcej ciasta, mniej masy serowej itp. ja zrobiłam z ilości które podaję, wyszło dość dużo masy serowej w stosunku do ciasta, następnym razem zwiększę trochę ilość ciasta.

Wykonanie:
Mieszamy suche składniki w jednej misce tj. mąki, sodę, kakao, stewię, w oddzielnej misce miksujemy jajko z mlekiem i masłem (lekko roztopionym), dodajemy suche składniki i mieszamy dokładnie wszystko razem.
Masa serowa: ucieramy jajka z twarogiem i stewią, dodajemy mleka do uzyskania konsystencji gęstej śmietany.
Na wysmarowaną formę lub papier do pieczenia wylewamy około 3/4 masy, na to masę serową i na wierz pozostałą część ciasta, pieczemy około 30-40min. w tem. 175 stopni. Polecam!







Komentarze

  1. oo jakie pyszności:) będę częściej zaglądać i obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. czas najwyższy przeżyć swój pierwszy raz sam na sam z sernikobrownie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda:) przepis na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne , ja jeszcze nie robiłam ani brownie ani sernikobrownie , a twoje wygląda kusząco ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. też się za niego zabieram i coś mi nie idzie.. :( Ale zjadłabym teraz takie ciacho, a co że 7 rano :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz, ale zakładam, że nie ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już gdzieś widziałam ostatnio podobny przepis, dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przymierzam się powoli do tego brownie dietetycznego :-) w końcu trzeba będzie znaleźć chwilę :) Zapraszam do siebie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeeju ja to nigdy się chyba nie odważe zrobić Brownie:D
    Pochłonęłabym w całości :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie wygląda, a do tego odchudzone:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio nawet nie oglądam ofert, bo kasa cała na wyjazd idzie, także nie chcę się nie potrzebnie kusić takimi naczynkami :-) ale kiedyś widziałaś fajna stronkę ze sklepem internetowym, ceny były nawet przystępne i mieli ciekawy asortyment... ale żeby znaleźć tą stronę w moich zakładkach to jest wyczyn :-D
    Po za tym sama swego czasu szukałam naczynek specjalnych do jajek po wiedeńsku i nigdzie nie mogłam dostać :-(

    OdpowiedzUsuń
  12. Tutaj są kokilki do zakupienia w rozsądnej cenie. http://emako.pl/product-pol-494-Kolorowe-ceramiczne-miseczki-kokilki-wielofunkcyjne-260-ml-2szt-.html

    OdpowiedzUsuń
  13. jak dietetyczne to jestem za ;D haha

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty