Czekoladowy leciutki sernik z ricotty bez mąki, bez cukru, niebiański.


Przeglądałam już od jakiegoś czasu internet szukając przepisu na w miarę dietetyczny sernik, i jak nie szklanka cukru to kostka margaryny i spód z 1kg ciastek, tak w tytule pisząc dietetyczny, hm...

Postanowiłam ryzyk fizyk wykombinuję coś sama, raz upiekłam migdałowy serniczek z ricotty , teraz go trochę dopieściłam i wyszedł lekki jak chmurka, słodziutki, delikatny po prostu pyszny!

Dość nie dawno gdzieś słyszałam że sernik to nie ciasto..???...dlaczego?




W ostatnim poście pisałam, że rozpoczęłam współpracę z firmą Skworcu, jednym z produktów które od nich otrzymałam była stewia.
I to jej użyłam do osłodzenia tego sernika, szczerze przyznam, że była to moja pierwsza przygoda z tą rośliną i jestem zaskoczona bardzo pozytywnie, na pewno sama kupię kolejną paczuszkę. Polecam wszystkim którzy jeszcze nie próbowali.


Stewia (Stevia rebaudiana) to roślina o wyjątkowo słodkich liściach. Od wielu lat używana jako naturalny słodzik. Nie ma kalorii i dla lubiących słodkości jest wspaniałym zamiennikiem cukru ;), ma właściwości bakteriobójcze i zapobiega próchnicy, dodatkowo jest  bezpieczna dla cukrzyków. Tutaj w formie zmielonych liści - zielony proszek.

Ale przejdźmy do sernika.
Składniki (na 4 porcje jak na zdjęciu):
Znów piekłam w małych foremkach, oczywiście jeśli macie ochotę ciasto można upiec w większej formie, zwiększając ilość składników.

- 3/4 opakowania ricotty
- 1/2 kostki (125g) tłustego sera białego
- 2 jajka
- 4 łyżki dowolnego jogurtu
- 2 łyżeczki stewi
- 2 łyżki naturalnego gorzkiego kakao
- szczypta soli

Wykonanie:
Żółtka ucieramy z twarogiem, jogurtem, stewią i kakao na w miarę gładką masę, następnie dodajemy ricotte, mieszamy. Na końcu delikatnie należy wmieszać w masę ubite na sztywną pianę białka ze szczyptą soli. Pieczemy w tem. 180 stopni przez około 30min, studzimy przy uchylonym piekarniku, smakuje najlepiej schłodzony. Smacznego!


Komentarze

  1. Uwielbiam wszytskie serniki z wyjątkiem tych na zimno.. Twój bym zjadła ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm jest super ! uwielbiam ricottę - świetny sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zastanawiam się czy papilotki by się tu sprawdziły...
    wszystko co z ricottą jest przepyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz upiec również w formie muffinek/babeczek :)

      Usuń
  4. Nie jadłam nigdy, może kiedyś się skuszę na te pyszności:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty