Bezglutenowe, bezcukrowe vege kokosowo-cukiniowe ciasto.





 
To będzie długi post ;) bo chciałam by było idealnie, choć i tak nie jest, bo zdjęcia nawet w najmniejszym procencie nie oddają cudowności tego ciasta. Zrobiłam dwa podejścia i chyba podam oba przepisy, choć różnią się niewiele.
Pierwsze podejście do tego ciasta uważam za bardzo udane, od razu po upieczeniu jeszcze na ciepło zjadłam połowę sama ;)
Musicie go spróbować!
Ciasto można normalnie upiec w formie, podwajając lub potrajając składniki, ja niestety teraz nie mam możliwości i piekę tylko w "małych" foremkach.

Inspiracja. 

Ciasto nr.1:
Składniki:(na 4 babeczki) :
- 1 zielona cukinia
- 1 łyżeczka sody
- 8 łyżek mleka kokosowego
- 8 łyżek wiórek kokosowych
- 8 daktyli
- 6 łyżek mąki gryczanej
- 2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej

Ciasto nr.2:  100% gluten free
Składniki: 
- 2 średnie żółte cukinie
- 1,5 łyżeczki sody
- 8 łyżek wiórek kokosowych
- 8 łyżek kremu koksowego*
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 8 daktyli
- 8 łyżek mąki gryczanej



Moje uwagi i sugestie:
Do ciasta nr.1 dodałam trochę mąki pszennej pełnoziarnistej bo bałam się że nie wyjdzie, ale spokojnie na samej mące gryczanej się udało.
*Krem kokosowy - kupiłam mleko kokosowe w puszce i było tak gęste jak krem, miało zupełnie inną konsystencję, nie przypominającą normalnego mleczka :D
Oba ciasta dość szybko wyjęłam z piekarnika, drugie mi niestety opadło, myślę że z powodu zbyt dużej ilości cukinii, jej ilość należy wyśrodkować, myślę że 1 średnia cukinia sprawdzi się tu ok.

Wykonanie:
Cukinię ścieramy na drobnych oczkach i dokładnie odciskamy, wszystkie składniki mieszamy razem i pieczemy około 55min. (małe foremki 45min.) w tem. 180 stopni.
Najlepsze na ciepło!!!!










Komentarze

  1. Numer drugi mnie ciekawi, to musi być cud! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie widziałam,że z cukinii mogą wyjść takie smakołyki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Biore wszystko co ma kokos:D

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm kokosowe -to cos dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. hoho z cukinii
    no popatrz
    nie wiedziałam, że można stworzyć takie cuda

    OdpowiedzUsuń
  6. ciesze sie ze moje ciasto z cukinii bylo Twoja inspiracja, moglas o tym tu napisac ;)
    Twojej modyfikacji sprobuje, bardzo chetnie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ;) już dopisuję, tylko było tyle zmian, że one mało do siebie są podobne, choć przyznam że byłaś inspiracją :*

      Usuń
  7. Przypominam, że użycie daktyli zamiast cukru ma tylko charakter smakowy. Bo jeśli chodzi o kalorie czy indeks glikemiczny to nie ma różnicy, zdrowotnie również :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty