Agar-agar i letnie desery.


ala ptasie mleczko ;)



Letnie, lekki i owocowe, ale zamiast zwykłej żelatyny tym razem agar.
Agar to bezbarwna, żelująca substancja z ośmiu rodzajów morskich glonów. Już ponad 2 tys. lat temu był używany przez Chińczyków i Japończyków, a następnie przez inne narody Azji ze względu na wspaniałe wartości zdrowotne, wysoka zawartość minerałów, witamin i protein.
Posiada wysoką zawartość jodu, wapnia i żelaza. W pełni wegański agar używany jest w kuchni zamiast żelatyny. Dodatkowo jest polecany osobom z nadwagą, ponieważ ma zerową wartość energetyczną.

Do przygotowania tego banalnego deseru będziecie potrzebować:
- ser biały/serek homo/jogurt (u mnie twaróg sernikowy) + ewentualnie kilka łyżek mleka/śmietanki/jogurtu do rozrzedzenia sera
- dowolne owoce w dowolnych ilościach (u mnie czereśnie)
- agar 

Wszystko banalnie, proste, szybkie i bardzo efektowne! Polecam!






Komentarze

  1. U mnie akurat bardziej pogoda na jakieś ciacho,ale takim deserkie bym nie pogardziła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. rewelacja:) lubię takie desery:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak pyszny letni deserek z owocami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm jak podróż na chmurce :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Deser wyszedł Ci wspaniały.. wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a w innych źródłach jest podane, że ma około 300 kcal na 100 gram (więc nie jest to zupełnie zerowa zawartość kcal, jeśli by uwierzyć innym źródłom...które podają także, że zawartość kcal w żelatynie jest nieco większa - coś około 360 kcal na 100 gram żelatyny)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spotkałam się z wartością którą podajesz, być może taka jest. Ja podałam taką jaką producent podał na opakowaniu ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty