Zupa dyniowa, z czerwoną soczewicą, papryką i czosnkiem. Na jesień.

Wróciłam z uczelni baaaardzo głodna, w lodówce hm...nic konkretnego, co by zjeść?, iść do sklepu?nie bo zanim wrócę minie godzina, zanim coś przygotuję kolejna, a do tego czasu chyba padnę z głodu. Czekała sobie dynia i z czym tą dynie? dobra kroję coś znajdę dorzucę i...dorzuciłam, a zupka wyszła mega sycąca, pyszna, rozgrzewająca i szybka w przygotowaniu. Pyszności!



Przepis na jedną porcję( dwie takie miseczki jak na zdjęciu):
- duży kawał dyni
- 0,5 l wody
- 1 czerwona papryka
- 1 cebulka
- 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
- 2 ząbki czosnyku
- 1 łyżka oleju
- przyprawy (u mnie bazylia i "jarzynka")

Wykonanie:
Kroimy dynię w kostkę, zalewamy wrzącą wodą, gotujemy do miękkości, w między czasie na łyżce oleju podsmażamy cebulkę i pokrojoną paprykę. Do miękkiej dyni wrzucamy soczewicę i gotujemy około 5 min. na małym ogniu, potem dodajemy przesmażoną paprykę i cebulkę, gotujemy kolejne 5-10 min. od czasu do czasu mieszając. Zdejmujemy z ognia. wrzucamy pokrojony czosnek, przyprawy i całość blendujemy na krem. Podajemy z ulubionymi dodatkami, można z tostem, grzanką lub wrzucić do środka ziemniaczki.
Smakowitego!




Dyniowe przysmaki

Komentarze

  1. Nie apadłabym na to, żeby jak danie 'na szybko' robić zupę krem ;p.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy zupy nie uważałam za szybkie danie, ale ta jest wyjątkiem;)

      Usuń
  2. Mniammm, mniamm... pomarańczowy kolor działa na mnie ... :))

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowna ta zupa, ten kolor i składniki- bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak się dorobię blendera pierwsze co zrobię tu zupa krem z dyni taka jak Twoja ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. jak ja kocham blender... ach i tę zupkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor tak, to jest to!! On dużo działa, szczególnie gdy za oknem pochmurno.
    A co do blendera to jest cudowne urządzenie, choć mi się jeszcze marzy własny piekarnik, mikser i może jakiś robot domowy i ekspres do kawy ;p
    Ach się rozmarzyłam ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Każde danie z dodatkiem czerwonej soczewicy biorę w ciemno. Ta zupa z pewnością pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja pamiętam z dzieciństwa tylko zupę dyniową na słodko. Swoją drogą, trzeba zrobić tej jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszna, rozgrzewająca zupa! lubię, lubię :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty