Czekoladowo - bananowo - orzechowe ciasto.

Już od dawna rozglądałam się za tą gazetą, chciałam ją mieć oczywiście ze względu na tą formę. Darowałam sobie, nie udało mi się jej dostać i zupełnie o niej zapomniałam...a tu przypadkiem będąc w kiosku zupełnie w innym celu zobaczyłam ostatni numer tej gazety..wow..wiedziałam, że czekał tu na mnie;p
Oczywiście musiałam zaraz ją wypróbować..:D
Ostatnio pisałam, że zbieram się do jakiegoś wypieku, ale w tygodniu ciężko mi było się zorganizować, został weekend, miały być muffiny, jest ciasto. Cudowne, lekko wilgotne, pachnące, chrupiące, a zarazem delikatne, bardzo zdrowe i PYSZNE!! Razowa mąka, mało tłuszczu, zero cukru! Polecam, zróbcie!!!



Przepis na formę do tarty:
Składniki:
- 1 czubata szklanka mąki (zmieszałam mąkę pszenną razową i żytnią razową typy 2000)
- 1/4 szklanki otrębów owsianych
- 1/4 szklanki zarodków pszennych
- 3/4 szklanki mleka 3,2%
- 1 duże jajo
- 3 duże łyżki oliwy/oleju
- 2 duże czubate łyżki gorzkiego kakao
- 1 duży banan
- 1/2 szklanki drobno pokrojonych rodzynek
- 1/2 szklanki pokrojonych orzechów włoskich (można użyć innych)
- ok.2/3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody
*

Wykonanie:
Wykonanie jest banalne, mieszamy wszystkie składniki razem w jednej misce (oprócz orzechów). Banana przed dodaniem należy oczywiście pokroić na małe kawałeczki.
Kolejność nie ma żadnego znaczenia, bo ja np. dopiero w trakcie mieszania wpadłam na pomysł by dorzucić otręby i zarodki (bo akurat miałam, a wy możecie je pominąć), pod koniec stwierdziłam również, że ciasto jest zbyt gęste i dolałam jeszcze ze dwa chlusty mleka. Naprawdę dowolność wskazana ;)
Gotową masę wlewamy do formy, na wierzchu posypujemy orzechami  i pieczemy około 35-40min.(do tzw. suchego patyczka) w tem. 180 stopni.

*W razie potrzeby cisto można posłodzić dodać cukier/miód/czy inne słodzidło. Ja pominęłam dla mnie ciasto jest już odpowiednio, delikatnie słodkie dzięki dodatkom takim jak banan czy rodzynki :D
Nie jest to mocna i wyrazista słodycz, ale taki efekt chciałam osiągnąć i w pełni mnie on zadowala:)



/sama masa przed pieczeniem/

 /masa z orzechami/

 /upieczone ciasto/




Komentarze

  1. Jak pyszniutko, uwielbiam orzeszki w cieście ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm , pewnie niesamowicie pachnie , pyszne i zdrowe ;d

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wyglada to ciasto, chetnie bym zjadla kawalek :) a ja te gazete kupuje od pierwszego numeru i zbieram foremki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne! lubię takie wypieki. poobserwuję sobie Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne ciacho! Idealne do kawy z rana ;)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam Cię do dodania swojego bloga na listę Top Blogi na stronie Znajdzprzepisy.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty