Tarta ze szpinakiem, czosnkiem, cebulą, żółtym serem i zielonymi oliwkami.

Bardzo zdrowa, pyszna tarta, ze świeżym szpinakiem, czosnkiem, cebulą, żółtym serem i zielonymi oliwkami, ale jakość zdjęć musicie mi wybaczyć.
Same pyszności!!!<3
Nie mogłam się jej oprzeć i już po kolacji mimo późnej pory wsunęłam dwa kaw(ały)łki, te wieczorno-nocne pieczenie jest niebezpieczne ;).




Przepis na blaszkę 22x25 cm.
Składniki na spód:
- 60g mąki razowej ( u mnie typ 2000)
- 30g mąki pszennej (typ 650)
- 20g otrębów owsianych
- 20g masła
- 2 łyżki zsiadłego mleka (można zastąpić kwaśną śmietaną/gęstym jogurtem/serkiem homo)
- 1 żółtko
- 1 łyżeczka soli
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Składniki na wypełnienie:
- 2/3 kg świeżego szpinaku (tak, tak po ugotowaniu takiej ilości zostało tylko ze dwie garście na dnie gara)
- 3 ząbki czosnku
- 1 mała cebulka
- ser żółty (ilość dowolna) u mnie wędzony
- zielone oliwki


Wykonanie:
Mieszamy wszystkie składniki na spód i zagniatamy ciasto. Gdy używamy blaszki koniecznie(!) wykładamy ją papierem do pieczenia, gdy mamy silikonową formę możemy pominąć papier. Rozwałkowujemy lub palcami rozgniatamy ciasto i układamy w formie, robiąc trochę wyższe brzegi, potem robimy kilka dziurek widelcem, aby powietrze nie robiło bąbli. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy około 10-15min. w tem. 160-180 stopni.
 Koniecznie studzimy spód, można go na chwilę delikatnie wyjąć z formy. W między czasie przebieramy, myjemy i gotujemy szpinak, studzimy, kroimy czosnek, cebulę i ser. Gdy spód już będzie zimny układamy obficie i gęsto cały odsączony szpinak, czosnek, cebulę, ser i oliwki. Zapiekamy już tylko do rozpuszczenia się sera jakieś 10min. w 180 stopniach.
Smacznego.




Komentarze

  1. o kurczę, uwielbiam szpinakowe wypieki, to musiało byc przepyszne! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie! Uwielbiam takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam z lekką modyfikacją! bez oliwek bo nie lubię - ani zielonych, ani czarnych. Też dałam wędzony ser - ja kupuję radamer wędzony z Serenady, bo jest pyszny. Tarta wyszła świetne. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty