Krem z pieczonych pomidorów.

Sezon pomidorowy w pełni, więc korzystajmy póki można, w tym roku nie mam najmniejszego zamiaru zimą kupować tych niewiadomoco niewiadomoskąd ..., więc póki są trzeba się nasycić. Myślałam też o wsadzeniu pomidorów w słoiki, ale na razie tylko o tym myślałam, zobaczymy ;).
A dziś? dziś rozpoczęła się sesja poprawkowa, niestety sporo w niej nauki, wakacje mineły niewyobrażalnie szybko (jak zawsze) i dziś budzimy się do rzeczywistości. A do tego wszystkiego jestem chora, coraz bardziej chora i mam już dość! ale przejdźmy do zupki, która rozgrzała nas w te już lekko jesienne dni.
Pieczone pomidory! Zupa z pieczonych pomidorów smakuje zupełnie inaczej, tak samo jest z dynią (już się cieszę bo zaraz rozpoczynam dyniowy sezon:D).




W tej zupie nie ma przepisu, odpowiedniej ilości składników, miar i wag. Jest za to w niej wiele witamin, a przeważa ta najważniejsza "M" :). Myjemy pomidorki, kroimy na pół, posypujemy obwicie bazylią i pieczemy około 30min. w tem 200 stopni, wrzucamy do garnka i niech się gotują, wiecie, że im bardziej pomidor jest przetworzony tym zawiera większa ilość lepiej przyswajalnego likopenu, więc je trochę pogotujcie, potem blenderem bzyyyyt i już. Ja posypałam obwicie natka pietruszki, koperkiem i lubczykiem, a ozdobiłam i zabieliłam mocnym sosem czosnkowym (skład: twaróg, mleko, czosnek, natka pietruszki, cebula i przyprawy- bardzo mocny, bardzo gęsty, mniam!). Zupkę zjadamy z ryżem lub ziemniaczkami.



Komentarze

  1. ooo, z pieczonych pomidorów zupy jeszcze nie robiłam - chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi mega prosto, a przez to genialnie! Pomidory uwielbiam, ale na to by zrobić zupę z pieczonych, jeszcze nie wpadłam ;)
    Przepis do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście po takich domowych pomidorkach już się nie chce tykać tych ze supermarketu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością wyśmienicie smakował:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi pysznie i zgadzam się trzeba korzystać póki są takie dobre! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. prosty przepis, ale przez to że pomidory są pieczone to taki niebanalny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oryginalny pomysł, a krem wygląda bardzo apetycznie :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi być niesamowicie aromatyczna!
    Zdrówka życzę :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty