Bardzo szybkie, pyszne ziołowe bułeczki na śniadanie. I migawki.


Chrupiąca skórka i miękki środek, jeszcze ciepłe najlepsze. Robiłam pierwszy raz w ramach testu, czy wyjdą i czy zasmakują, na pewno upiekę kolejne.




Z dodatkami można szaleć do woli, ja podaję jeden z pomysłów.
Porcja na zdjęciu została zrobiona z połowy składników. 
Składniki:
- 200g mąki pszennej 
- 1/4 łyżeczki sody
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 łyżka oleju
- 250g jogurtu naturalnego (ja użyłam zsiadłego mleka)
- przyprawy (u mnie pieprz, garstka suszonej mięty i szałwi oraz bazylia)
- dodatkowo oliwa lub olej do posmarowania bułek

Wykonanie: 
Mąkę mieszamy w misce z sodą, solą i przyprawami, dodajemy następnie jogurt i olej, dokładnie mieszamy i ręką wyrabiamy ciasto. Formujemy kulki (ja zrobiłam dość małe) i układamy na blaszce wyłożonej papierem, wierzch smarujemy oliwą/olejem i wkładamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni, pieczemy 30-35min., moje były dość małe piekłam 25min.
Smacznego!

I jeszcze kilka migawek z ostatniego buszowania w kuchni ;P

/ pomidorowa frittata z sosem czosnkowym /




/frittata z patelni z cukinią, pomidorami, cebulą i szynką/



/i makaron z cukinią i kurczakiem/



Wszystkie te dania zrobiłam dla Mojego Najdroższego którego zaraziłam miłością do cukinii ;) i już od jakiegoś czasu zjada się ze mną cukinią na milion sposobów :P

Komentarze

  1. Świetnie wyglądają. Zapamiętam na przyszłość, bo na razie jesteśmy na diecie, ale na pewno zrobimy bułeczki.

    Przy okazji zapraszam do nas http://dietaprzedslubem.blogspot.com/ - może tez uda nam się Cię zainspirować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak u Ciebie smacznie :) Jutro zrobie fritatte :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zioła w wypiekach, są tak aromatyczne

    OdpowiedzUsuń
  4. rzeczywiscie ekspresowe :) przydatne, gdy brak czasu a przychodzi ochota na domowe pieczywo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, kocham, ubóstwiam... :*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty