Ciasto dyniowe z surową kaszą jaglaną.


Przeglądając swojego bloga stwierdziłam, że u mnie same słodkości, ciągle ciasta, ciasteczka, muffinki, serniczki hm...w sumie piekę na okrągło, wciąż eksperymentuje, ale i tak nie publikuje wszystkich wypieków.
Ostatnio pierwszy raz robiłam ciasto z kaszy jaglanej, choć jaglankę na słodko jadłam wielokrotnie, bardzo mi posmakowało, więc teraz podjęłam próbę zrobienia ciasta z surowej kaszy. Oczywiście u mnie wersja zdrowa, słodzona naturalnie i bez zbędnych polepszaczy. Samym ciastem jestem zachwycona, wyszło pyszne no i coś nowego :) może odrobinę Świąteczne dzięki przyprawie do piernika i cynamonowi, na pewno pyszne do kubka gorącej herbaty, kawy czy kakao. 





Przepis jak zawsze na małą blaszkę 22x22cm
Składniki:
- 8 dużych łyżek surowej kaszy jaglanej (ok. 100g)
- 1,5 szklanki świeżej dyni startej na drobnych oczkach (ok.350g)
- 4 łyżki mleka
- 1,5 łyżki oleju kokosowego (nierafinowanego, pachnącego)
- 1 jajko
- 1 duży dojrzały banan
- 1 łyżeczka przyprawy do piernika
- świeżo starty cynamon
- po sporej garści suszonej żurawiny i rodzynek

Wykonanie:
Startą dynię mieszamy dokładnie z kaszą i dolewamy mleko, kasza musi być cała pokryta, zamoczona, następnie dodajemy jajko, rozpuszczony olej, przyprawę do piernika, cynamon, sparzone rodzynki i żurawinę dokładnie mieszamy. Na końcu dodajemy banana w dowolnej formie może być rozpaćkany, ja zwykle kroję w cieniutkie plasterki, wmieszujemy go w masę, całość przekładamy do formy i pieczemy w tem 180 stopni do tzw. suchego patyczka, ja piekłam 50min. Gdy zwiększymy ilość składników czas ten na pewno się wydłuży.
Polecam bardzo :D



Komentarze

  1. Ciasta z surową kaszą jaglaną nigdy nie robiłam, na pewno kiedyś wypróbuję skoro tak zachwalasz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyjątkowo ujmujący eksperyment ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygujące, takiego cuda jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego połączenia to jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiego jeszcze nie widzałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi się to podoba:) a jak musi smakować, och ach :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm wygląda przepysznie, a dzisiaj mam taką ochotę zjeść coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale super pomysł! no i samo zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio przekonałam się do dyniowych ciast, więc czas poszerzyć horyzonty :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpisałam Ci na komentarz. Nie rozumiem nadal, dlaczego napisałaś to, jakbyś była urażona (?).
    Będzie dobrze, jak odpiszesz i się ustosunkujesz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty