Pełnoziarniste mini drożdżówki z jabłkami, rodzynkami i cynamonem. (bez cukru*)


W tamtym tygodniu piekłam z rabarbarem i kruszonką, tak...nie zrobiłam zdjęć :(, ale były tak pyszne, że postanowiłam powtórzyć ten wypiek, zmieniłam tylko dodatki. Uwielbiam ciasto drożdżowe (pewnie pisałam to z milion razy), tu w wersji mini :)






Składniki (na 6szt. jak na zdjęciu):
- 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej + mąka do podsypywania
- 15g świeżych drożdży
- 1/2 szklanki mleka
- 1 łyżeczka soli
 dodatki:
- słodkie, twarde jabłko
- rodzynki
- cynamon

Wykonanie: 
Do miski wsypujemy kilka łyżek przesianej mąki, robimy małe wgłębienie i kruszymy w nie drożdże oraz wsypujemy sól, zalewamy ciepłym (nie gorącym!) mlekiem, ilość niewielka tylko do przykrycia drożdży, całość przykrywamy ściereczką i zostawiamy na 20min. Po tym czasie dodajemy resztę mąki i mleka, wyrabiamy dokładnie ciasto podsypując mąką, formujemy kulę i odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1,5 godz.
Następnie wyrośnięte ciasto dzielimy na 6 części, każdą delikatnie spłaszczamy nakładamy kawałki jabłka i rodzynki, posypujemy cynamonem, wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 30min. i pieczemy w tem.180 stopni.

*Oczywiście wedle uznania można ciasto posłodzić, mi wystarczą rodzynki :)
Lub zrobić kruszonkę, którą robiłam do wersji rabarbarowej, czyli:
masło:mąka:cukier
  2     :     1   :    1
Najważniejsze jest zachowanie tej proporcji (mogą to być np. łyżki, szklanki ;) ), ugniatamy wszystko dłońmi, tworząc kruszonkę i posypujemy wierzch drożdżówek przed pieczeniem.






Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty