Kotlety z zielonej soczewicy.


Zupełnie nie spodziewałam się takiego efektu, wyglądały hm...zwyczajnie, ale smak..koniecznie do powtórzenia !





Składniki (na 1 porcję jak na zdjęciu):
- 4 czubate łyżki zielonej soczewicy
- 1 czubata łyżka kaszy kukurydzianej lub manny
- 1 jajko
- 1/2 cebuli
- natka pietruszki i przyprawy
- olej do smażenia

Wykonanie:
W tym przepisie najważniejsze jest zachowanie proporcji 4 łyżki soczewicy-1 łyżka kaszy i można szaleć z ilością sztuk. Poza tym zdecydowanie lepiej sprawdza się tu kasza manna, ale jak akurat nie miałam i z tą też wyszło.
Więc.. gotujemy soczewicę według przepisu na opakowaniu (ok.20min.), przesmażamy cebulkę i dodajemy do soczewicy, dodajemy kaszę, przyprawy i odstawiamy w chłodne miejsce (ja wstawiałam na całą noc do lodówki). Następnie dodajemy zioła, ja użyłam natki i możemy jeszcze doprawić, wbijamy jajko, wszystko dokładnie mieszamy i smażymy na rozgrzanym tłuszczu formując łyżką płaskie kotlety.

Komentarze

  1. uwielbiam takie warzywne kotlety! :) świetna, zdrowa propozycja na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam zielonej soczewicy więc nie orientuje się co do smaku, jednak jak ty je zrobiłaś to z całą pewnością są pyszne ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich to jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie kilka opakowań soczewicy jest w szafce, a jeszcze nigdy ich nie jadłam:p

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe, z wielką chęcią wypróbuję:), Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe :) uwielbiam je :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak wege kotlety! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam :) twoje wyglądają naprawdę zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuje, że z moimi preferencjami smakowymi, polubiłabym te warzywne kotlety :).

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty