Warzywna zupa krem z dodatkami na lekki obiad.


 Gęsty gorący krem warzywny z łososiem wędzonym i zieloną soczewicą!


* z łososiem wędzonym <-- smakuje przepysznie, ALE..możesz dodać kurczaka, indyka czy nawet wołowinę, użyłam łososia, bo akurat miałam
* zielona soczewica<--- jest i pyszna i bardzo zdrowa, ale to tylko propozycja, świetnie sprawdzi się tu ryż, makaron czy nawet ziemniaki





Składniki  (orientacyjnie na 1 porcję):
- kiszona kapusta
- mała marchewka
- kawałek pora
- mała cebula
- 1/2 mrożonki różnych warzyw
- dużo zieleniny i przypraw wedle uznania (u mnie dużo szczypiorku, natki pietruszki i tylko pieprz czosnkowy)
- 1 łyżka oleju do smażenia
- porcja łososia wędzonego
- 3 duże łyżki zielonej soczewicy

Wykonanie:
Najpierw gotujemy kapustę z marchewką do miękkości, w między czasie na łyżce oleju przesmażamy cebulkę i pora. Dodajemy do kapusty, następnie wrzucamy mrożone warzywa i gotujemy całość do miękkości, zdejmujemy z gazu, dodajemy zieleninę i przyprawy, wszystko blendujemy na gładką lub mniej gładką ;) zupę. W między czasie w osobnym naczyniu gotujemy zieloną soczewicę do miękkości. Podajemy gorącą zupę posypaną soczewicą z dodatkiem łososia wędzonego. Smacznego!




Komentarze

  1. napewno pyszna, ale co wiecej - bardzo zdrowa!

    OdpowiedzUsuń
  2. zupy z wędzonym łososiem nie jadłam, intrygujące.

    A gwiazdki u mnie w przepisach odnoszą się do diety strukturalnej. Im więcej gwiazdek tym produkt lepszy według tej diety :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pysznie wygląda, tak zielono i wiosennie! uwielbiam wędzonego łososia, ale w zupie jeszcze nie próbowałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy pomysł na zupę, uwielbiam soczewicę, ale w takim połączeniu jeszcze jej nie jadłam. Czas przetestować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym taką zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  6. zupka krem z warzyw = zupka zdrowia - lubię takie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty