Mielony trochę inaczej.

Tak trochę dla odmiany dziś było mięsko wieprzowe, a dokładniej łopatka i bardzo zdrowe pulpety z dodatkami. Spróbujcie bo warto.



Składniki (na około 24szt. pulpetów jak na zdjęciu):
- 0,5 kg mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
- 1 marchewka
- 1 średni seler
- 1 duże jajko
- 3 duże łyżki otrębów pszennych
- 1 średnia cebula
- dużo przypraw
Wykonanie:
Na drobnej tace ścieramy marchewkę i selera, wrzucamy do miski. Drobno siekamy cebulkę i wraz z mięsem dodajemy do startych warzyw, wbijamy jajko, dodajemy otręby i duuuużo przypraw. Wszystko bardzo dokładnie mieszamy. Do gotującej się wody wrzucamy delikatnie uformowane kuleczki, całość gotujemy kilka chwil pod przykryciem. Pulpety są już gotowe, przy kolejnym podgrzaniu można je lekko przysmażyć na patelni. Z wody która została po gotowaniu mięsa można przyrządzić sos. Należy jeszcze go odpowiednio przyprawić wedle uznania oraz np. jak ja wrzucić kawałki marchewki czy innych warzyw. Zagęścić mąką i polewać nim pulpety.
Podałam posypane natką pietruszki z białym ryżem i buraczkami z chrzanem. Polecam, wbrew pozorom szybki obiad.


Komentarze

  1. Chodzą za mną mielone, nawet dzisiaj o nich mówiłam :D Smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite połączenie, nic tylko zajadać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz odkryłam pytanie o serniczki - robiła dokładnie z tego przepisu http://makaronirodzynka.blogspot.com/2011/10/serniczki-z-patelni.html
    3 kopiate łyżki mąki pszennej dałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za mięsko to ja dziękuję:P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty