Łatwy, pyszny, szybki tort.


Nie licząc tego małego torciku, mogę śmiało powiedzieć, że to mój pierwszy tort. Zrobiłam go na urodziny mojego Kochanego N:*, był BARDZO zadowolony, szczególnie, że lubi tego typu ciasta. Delikatny puchaty biszkopt przekładany różnymi pysznościami. Śmietankowo-orzechowo-śliwkowo-czekoladowy.
Niestety nie mam zdjęcia całości, ale myślę, że na tych prezentuje się niezwykle okazało ;p




Składniki:
biszkopt:
- 2 duże jaja
- 2 łyżki mąki pszennej
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 4 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
krem:
- 1 opakowanie budyniu śmietankowego
- 1,5 szklanki mleka
- 4 łyżki cukru
- 3/4 kostki 250 gramowej margaryny/masła
dodatki: 
- 2 duże łyżki masła orzechowego
- 4 duże łyżki dżemu śliwkowego
- małe opakowanie orzeszków ziemnych
- kilka kostek mlecznej czekolady
* polewa (1łyżka cukru, 1 łyżka kakao, 1 łyżka mleka, 1 łyżka wody)

Wykonanie:
Ponieważ nie miałam odpowiedniej formy do tortu postanowiłam zrobić go małego, ale wysokiego. Użyłam silikonowej formy do tarty  (25 cm średnicy, 3 cm głębokości).
Zaczynamy od biszkoptu, ubijamy białka na sztywną pianę, wciąż ubijając dodajemy kolejno żółtka. W osobnym naczyniu mieszamy mąki z sodą i ciągle ubijając dodajemy stopniowo je do masy. Gotową masę wlewamy na formę i pieczemy w nagrzanym piekarniku około 35 min. w tem. 180 stopni. W między czasie gotujemy zbyt gęsty budyń (z podanej ilości składników) i studzimy go. Gdy jest już zimny miksujemy go na dużych obrotach dodając stopniowo masło/margarynę (po kawałku), aż powstanie krem.
Gotowy biszkopt przekroiłam na cztery części i zaczynając od dołu nakładałam kolejne warstwy, krem, dżem, kolejna warstwa biszkoptu na niego masło orzechowe i krem, biszkopt, krem, dżem, biszkopt...Na koniec cały tort ze wszystkich stron posmarowałam grubą warstwą kremu, udekorowałam orzeszkami ziemnymi, startą mleczną czekoladą i polewą. Polewa jest bardzo łatwa w wykonaniu, należy zagotować wszystkie składniki razem ciągle mieszając.


Komentarze

  1. Prezentuje się po prostu wybornie! Plus mega smakowite dodatki.. nie dziwię się, że Twój N. był zadowolony, ja bym była zachwycona gdyby ktoś mi upiekł taki tort ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. aż ślinka cieknie na widok tej słodkiej rozkoszy! mogę kawałeczek?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety już nie ma :(, ale był tak dobry, że niedługo będę musiała go powtórzyć.

      Usuń
  3. o rany, ten tort wygląda obłędnie! widac że zrobiony z miłością:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda cudownie szykownie i smacznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda cudownie :) z chęcią bym sie poczęstowała kawałeczkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kucharo - Magdo, piękny torcik :) az się zakochałam :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dodaje się do podglądaczy, bo fajnie tu u Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluje,ja nigdy tortu nie robilam,ale mnie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne połączenia- wierzę, że pyszny:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie twój torcik wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tego mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ on pięknie wygląda, żebyś widziała mój obłęd w oczach na jego widok:)!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłaś ten tort z dwóch jajek i przekroiłaś na 4 części? Czy robiłaś większą porcję. Bo mi się nie chce wierzyć ;D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zrobiłam tak jak jest w przepisie :)
      Czyli dwa jajka, jeden duży biszkopt który potem został podzielony.

      Usuń
    2. zapewne biszkopt podzielono na "trójkąty" w pionie, a nie na cieniutkie placki w poziomie - przecież w formie do tarty nie urośnie wysoki na 7-10 cm - szczególnie z dwóch jaj. I zapewne dlatego nie ma zdjęcia okrągłego torty, bo to był tort w trójkącik:)

      Usuń
  13. dzisiaj robię ten torcik ...mam nadzieje, że będzie pyszny :)..co do biszkopta nie ma najmniejszych szans żeby podzielić go na 4 :):) ciężko będzie na dwa:)...ja zrobiłam po prostu wszystko razy 3 i wtedy na 4 części..inaczej nie ma możliwości żeby to był okrągły tort....no chyba, że trójkącik to tak :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie rozumiem jak biszkopt upieczony z 2 jajek można podzielić pózniej na 4 części?Też piekę ciasta i z doświadczenia wiem,że z 2 jajek będzie niski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie nie ma szans aby był większy, trzeba zrobić podwójną albo potrójną porcję!!!

      Usuń
  15. Jutro spróbuje go wykonać :)
    Wygląda kusząco

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty