Moje pierwsze muffinki.

Cynamonowo, piernikowe, żytnie, wytrawne,z cukinią, pachnące, malutkie...
Może to nie był dobry pomysł, aby na pierwsze muffiny wybrać akurat taki przepis, ale się zdecydowałam. Dziś zrobiłam pierwszy raz w życiu muffiny i szczerze z krzesła nie zwalają, ale ja jestem zadowolona. Tym bardziej, że są specyficzne i raczej nie dla każdego, bo wytrawne z cukinią i wykonane 100% z mąki żytniej.
A więc:


Wyszły malutkie, ale tak chciałam by takie były, poza tym bałam się nałożyć więcej ciasta do moich własnoręcznie wykonanych foremek* myślałam, że muffiny wyrosną i foremki nie dadzą rady. Nic takiego się nie stało więc następnym razem zrobię po prostu większe.


Przepis na 12 sztuk:
- jedna średnia cukinia
- 2 jajka
- 225g mąki żytniej
- 4 łyżki oleju
- 200 ml mleka
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki przyprawy do piernika
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:
Cukinię umyć, odkroić twarde końce i gniazdo nasienne, zetrzeć na tarce na dużych oczkach, posolić i odstawić. Gdy puści sok, dokładnie wycisnąć, dodać mleko, olej, jajka i wymieszać. W osobnym naczyniu zmieszać składniki suche. Następnie suche dodać do mokrych i wymieszać. Nakładać do foremek, dowolnie ozdobić i piec w 180 stopniach przez około 35min.

* a oto moje własnoręcznie zrobione foremki do muffinek, sprawdziły się fantastycznie, nie używałam już żadnej blaszki




Smakołyki na pikniki

Komentarze

  1. No, no:) gratulacje:) Czyli pierwsze koty za płoty:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki;) Tak wreszcie się zdecydowałam ;) każde kolejne będą lepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwsze muffinki są wspomnieniem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty