Biszkoptowy omlet, na nie słodko.

/Omlet biszkoptowy z dwóch wiejskich jaj nadziany cukinią, cebulą i pomidorami, usmażony na maśle, zjedzony z miską pomidorów malinowych z cebulką./


Przepis na porcję dla jednej osoby:
Składniki:
- 2 duże wiejskie jaja
- 2 łyżki mąki ( użyłam 1 łyż.mąki żytniej i 1 łyż.mąki pszennej)
- 1 łyżka masła
- 1 mała cebulka
- 3-4 pomidory malinowe
- duży kawał cukinii
- sól i pierz do smaku

Wykonanie:
Oddzielić białka od żółtek. Żółtka wrzucić do miseczki, dodać mąkę, pół cebulki, 1 pomidora ( bez gniazda nasiennego) oraz pokrojoną w kostkę i pozbawioną gniazda nasiennego cukinię, wszystko dokładnie wymieszać. W osobnym naczyniu ubić białka na sztywną pianę z dodatkiem odrobiny soli. Następnie dodać białka do powstałej masy i delikatnie wymieszać. Rozgrzać patelnię i wrzucić masło, smażyć z obu stron przewracając łopatką ( ja celowo rozwaliłam mój omlet, nie wiem sama po co, zawsze tak robię,lubię chyba ;)). Podałam z pomidorkami z cebulką, które w sezonie smakują cudownie.:P





Pomidorowe inspiracje

Komentarze

  1. Dziekuję za miłe słowa. Tak to prawda, chyba wolę śniadania na słodko ;) Ale dziś będzie wyjątek ;P Będę do Ciebie zaglądać, zresztą kojarzę Cię z wizażu.

    A ten Twój omlet biszkoptowy mimo tego, że nie jest słodki :P wygląda zachęcająco. Może kiedyś spróbuję takiej wersji... Podoba mi się, musiał być smaczny.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty