Zapiekana cukinia.

Bo dziś mam wolne i sobie gotowałam. Na obiad zaserwowałam dziś zapiekaną, nadziewaną cukinię z kiełbasą, pomidorami z cebulką, cukinią i żółtym serem, podane z gotowaną młodą kapustą z dodatkami: kiełbasy i pozostałości z farszu cukinii czyli cukinią ;), pomidorami i cebulką. Pychota!!! Polecam!



Przepis na porcję dla dwóch osób:
- duża cukinia
- dwa pomidory (użyłam malinowych)
- mała cebulka
- pół pędka kiełbasy (miałam pyszną aromatyczną, ostrą, taką z prawdziwego zdarzenia :) )
- dwa duże plastry żółtego sera
- pieprz, sól i inne przyprawy
- pół główki nie dużej młodej kapustki

Wykonanie:
 Cukinie dokładnie umyć, przeciąć wzdłuż i wydrążyć środek, włożyć go do miseczki, posolić, odstawić. Pokroić drobniutko pomidory, wymieszać z posiekaną cebulką i doprawić wedle uznania, ja tylko popierzyłam. Kiełbaskę pokroić w plastry, potem na ćwiartki i równiutko, gęsto układać jako pierwszą warstwę na cukinii, następnie pomidory z cebulką bez wody i na górę odsączoną dokładnie cukinię. Cały farsz z pomidorów i cukinii nie zmieścił mi się do środka więc dałam go na patelnię, dokroiłam dodatkową kiełbaskę i podsmażyłam, potem użyłam jako dodatku do kapustki, którą już na tym etapie możemy zacząć gotować. Oczyścić kapustę, przekroić na pół i zalać wrzątkiem, przykryć i gotować do miękkości. Nasze cukinie umieścić w nagrzanym piekarniku w tem. 180 stopni.



Po około 10min. wyjąć i na każdej połówce położyć po plastrze sera żółtego, piec jeszcze chwilkę. Podać cukinię z młodą kapustką z w/w dodatkami. Smacznego.:D







Młoda kapusta Pomidorowe inspiracje

Komentarze

  1. witam zrobilem chyba za dlugo i sie rozleciala pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda ;( , cukinia szybciutko się piecze więc trzeba na prawdę uważać, szczególnie na młode.
    Życzę powodzenia przy kolejnej próbie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty