Drożdżowe najlepsze!!!


Bo moja mama robi najlepsze drożdżowe ciasto, moje ulubione, od zawsze... ja eksperymentowałam z różnymi dodatkami i pomysłami na drożdżowe (klik, klik, klik, lub klik,) bardziej i mniej udane, ale przyszedł czas na tą klasykę, na te wspomnienia ;) cudowne, słodziutkie, pachnące, najlepsze!!!


 

Przepis: (od mamy;) )
- 3 szklanki mąki pszennej krupczatki
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mleka ( najlepiej wiejskiego, tłuściutkiego mmm...pychota)
- 2 duże (wiejskie) jaja
- 1/2 kostki prawdziwego masła
- 30g świeżych drożdży
- opakowanie 150g rodzynek sułtańskich
- szczypta soli
na kruszonkę:
- 1/4 szklanki cukru
- 1/2 szklanki mąki
- 1/4 kostki masła

Gdy użyjemy takich prawdziwych składników, jak wiejskie jaja, mleko czy masło, ciasto to smakuje ... nawet nie umiem tego określić, najlepiej i już!!

Z ilości składników z przepisu upiekłam dwie duże keksówki 30cm x 11cm, uwierzycie, że uchowało się tylko to co jest na zdjęciu??

Wykonanie:
W wykonanie ciasta wkładamy dużo serca i wysiłku, jeśli przygotowujemy je dla najbliższych dodajemy dużo witaminy "M", witaminy miłości i...do dzieła!
Przygotowujemy zaczyn, z drożdży, ciepłego mleka, 3 łyżek mąki i łyżeczki cukru. Odstawiamy na 15min. Następnie do rozczynu dodajemy pozostałą mąkę, cukier, sól, rozpuszczone masło i wyrabiamy ciasto na gładką masę, formujemy kulkę i odstawiamy przykryte lnianą ściereczką do wyrośnięcia na około 1 godzinę (aż podwoi swoją objętość). Potem wkładamy ciasto do wysmarowanych tłuszczem foremek, odstawiamy jeszcze na około 15-20min. i przed wsadzeniem do nagrzanego piekarnika posypujemy obficie kruszonką. (kruszonkę zagniatamy z podanych składników palcami). Pieczemy w nagrzanym piekarniku w tem.180 stopni około 30min. (do suchego patyczka).
Smacznego!!!


/domowe ciasto drożdżowe z domowym dżemem truskawkowym/



P.S. Zdradzę, że niedługo mam zamiar wykonać jeszcze mały drożdżowy eksperyment, ale na razie Ciiii...

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty