71! Twarogowe placuszki śniadaniowe.


Ostatnio jem placki i placki i mam plackowy zawrót głowy ;)
W najbliższym czasie pojawi się tu kilka przepisów, bo odkryłam kilka wspaniałych plackowych smaków, a dziś na śniadanie robiłam pierwszy raz twarogowe, lekko kokosowe pyszności, zapraszam! Smacznie i szybko :)




Przepis na 1 porcję (jak na zdjęciu):
Składniki:
- 1/4 z 250g kostki twarogu półtłustego
- 2 jajka
- 1 czubata łyżka wiórek kokosowych
- 1 czubata łyżka dowolnej mąki (u mnie pełnoziarnista orkiszowa)
- szczypta soli 
- masło do smażenia


Wykonanie:
Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka, twaróg, mąkę i wiórki blendujemy/miksujemy razem, białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli i łączymy z masą, nie musi być delikatnie za to powinno być dokładnie. Smażymy z dwóch stron na dowolnym tłuszczu, najlepsze na masełku :)
Podajemy z dowolnymi dodatkami, pasują zarówno do posiłku na słodko jaki i na wytrawnie.
Polecam, u mnie pojawią się jeszcze nie raz :)

Miłej niedzieli :*

Komentarze

  1. Bardzo zachecająca gorka pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale górka placuchów <3
    Z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy, bo placuszki to ja mogłabym jeść na okrągło :D

    OdpowiedzUsuń
  3. tez takie robię tylko dodaję budyń zamiast mąki i trochę sody- twaróg się rozpuszcza i jest niebo w gębie :D dodaję do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. twarogowo-kokosowe? Już same ty wyrazy brzmią idealnie :D Zapisuje przepis i posdrawiam gorąco :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie wypróbuję, ciekawi mnie połączenie smaku twarogu i kokosa. Fajny pomysł Nenki z dodaniem budyniu zamiast mąki!

    OdpowiedzUsuń
  6. no i fajnie, bo placki są super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedne z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka cudna wieżyczka! Takie placuszki to ja poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisane:)

    No i tu moje pytanie,jaka mąka nadaje się do danych przepisów? Mam pszenną pełnoziarnistą i orkiszową. Robiąc naleśniki na pszennej pełnoziarnistej wyszły bardzo suche,jak wafle.

    A drugie to robiąc podobne placuszki zastanawiałam się jaką rolę gra twaróg plackach bądź pieczywie? Czy jest on pomocny w wiązaniu składników?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że obie maki jakie masz będą się nadawać, jak pisałam ja robiłam z pełnoziarnistej orkiszowej i nie wyszły suche, wyszły bardzo mięciutkie i puszyste, głównie dzięki twarogowi i ubitym białkom.

      Co do wiązania składników wydaje mi się że twaróg również się do tego przyczynia, ale główną substancją wiążącą są jajka.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Ja też ciągle mogłabym jeść placki ,placuszki i naleśniki! :D
    A takie twarogowe muszą być bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super pomysł! Na pewno wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja taka plackowa wieża, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. ale piękny stosik!!! bardzo lubię twarogowe

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty