Czekoladowe ciasto z ciecierzycy.


Wreszcie się skusiłam ;) królują na blogach ciasta bez mąki, ja piekłam już nie raz bez mącznie ale nigdy jeszcze nie próbowałam z ciecierzycy. Oczywiście jestem pozytywnie zaskoczona i zadowolona! Wyszło pysznie i Zdrowo! Do piekarników marsz ;)

Składniki:
- 1 puszka ciecierzycy
- 100 g suszonych daktyli bez pestek
- 6 łyżek oleju kokosowego nierafinowanego
- 4-5 łyżek wody
- 2 jajka
- 6 łyżek naturalnego kakao 
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta soli
- szczypta chilli 
- ziarenka z jednej laski wanilii
-  gorzka czekolada

Wykonanie: 
Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawiamy by zmiękły. Odsączamy ciecierzyce i rozpuszczamy olej. W blenderze miksujemy razem ciecierzycę, namoczone daktyle i olej, podczas blendowania dodajemy około 4-5 łyżek wody z moczenia daktyli która pomoże nam uzyskać gładką i jednolitą masę. Wszystko przekładamy do miski i dodajemy resztę składników oprócz czekolady. Wszystko razem dokładnie mieszamy, przekładamy do formy i pieczemy w tem. 180 stopni przez około 40-45 min. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i polewamy nią ciasto. Celowo nie podaję ilości, użyjcie według uznania, ale wiadomo im więcej tym lepiej ;) 




Komentarze

Popularne posty