Murzynek z buraczkiem.

Był barszczyk i został taki jeden samotny buraczek no to go siup do piekarnika i dalej co ? sałatka ? do kanapki hmmm....wylądował jednak w cieście ;)
Polecam :)


Składniki:
- duży burak
- 3 dojrzałe banany
- około szklanka mąki ( u mnie 6 kopiastych łyżek mąki gryczanej i 6 równie kopiastych zmielonych płatków owsianych (mąki owsianej))
-szczypta sody
- 3 jajka
- garść jagód goi lub rodzynek
- około 1/2 szklanki mleka lub wody
- 3 łyżki naturalnego kakao
- przyprawy: imbir i cynamon
- do podania powidła śliwkowe

Wykonanie:
Buraka upiekłam w skórce (możesz go również ugotować).Obieramy i ścieramy na drobnej tarce, mieszamy z rozgniecionymi bananami i roztrzepanymi jajkami. Następnie dodajemy mąki, kakao, sodę i przyprawy (ilość wedle uznania), całość mieszamy. Na koniec dolewamy mleka/wody do uzyskania odpowiedniej konsystencji masy (gęsta śmietana) , na koniec wrzuciłam jagody goi (możesz pominąć lub wrzucić po prostu rodzynki, ja dodałam jagody goi bo po prostu akurat miałam.
Pieczemy około 45 minut w 180 stopniach, podajemy z dużą ilością domowych powideł śliwkowych lub dowolnego dżemu.
To przepis na małą tortownicę o średnicy 24 cm. 
Smacznego :) 





Komentarze

Popularne posty